gsol Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Som trådnamnet antyder undrar jag om man på ett smidigt sätt (i Windows XP Home SP2) kan ändra storleken på sina partitioner utan att behöva radera allt som finns på dom. Var klantig när jag partitionerade den när jag installerade Windows senast, så jag gjorde C:\ lite för liten... Diskens andra partition, P:\ blev således onödigt stor. Jag skulle vilja ta sisådär en 50 Gb från P och "flytta över" till C. Nu börjar datorn gå lite segt till följd av detta. Tacksam för svar! Redigerat 12 november 2006 av gsol
Linus Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Inte med Windows egna diskverktyg, men det finns määängder med diskhanterare som kan ändra storlek på partitioner. Acronis DiskDirector kostar 350:-
andynista Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Jag gjorde det själv för ett tag sedan. Köpte Acronis Partition Manager för några hundralappar. Flyttade typ femton gig från en partition till annan. Det gick hur bra som helst. Ett varningens finger dock. Hårddisken kraschade någon månad senare. 🙂 Tveksamt om det berodde på Acronis dock, det var inga problem alls innan kraschen. Redigerat 12 november 2006 av andynista
Zyan Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Partition magic är stabilt, tyvärr kostar det 700kr.
Linus Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Stefan E sa: Partition Magic är the shit. Eller iaf var teh shit tills Symantec köpte upp det 🙂 699:- Fast jag litar mer på Acronis, som ändå kostar hälften. Redigerat 12 november 2006 av Linus
gsol Postat 12 november 2006 Trådstartare Postat 12 november 2006 Tack för tipsen allihopa. Sjuhundra spänn var lite väl saftigt för mitt lilla behov. Då ska jag försöka rensa upp lite i C istället. Tänkte att det kanske fanns något enkelt sätt i WinXP, men tydligen inte.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.