Jump to content
Annons

benjman - djungelsång


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: djungelsång

* ARTIST/GRUPP: Benjamin å Martin

* LÅTLÄNGD: 1:29

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1.37Mb

* LÅTLÄNK: hem.bredband.net/b110989/djungelsongM1.mp3

Det är populär att lägga upp "demos" här. Man vågar nästan inte själv för det redan är lite för mycket ibland. Här är en låt som jag och ett kopmnis gjort på datorn i sequencer program och med elbas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra:

Rolig låtidé. Får mig att tänka på nåt gammalt datorspel, men minns inte vilket.

Gnäll:

Början är lite tam. Svårt att peka på precis vad som är fel, men känner inget flöde i musiken (som jag antar att du är ute efter).

Basspelet är lite slarvigt, men låter skitbra på sina ställen. Kul me så rått bassljud på en sån här musik, har jag nästan aldrig hört förr! Överväg att spela lite slagverk live över detta så skulle det säkert limma ihop grooven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Den var ju riktigt kul.

Fick lite Stump-känlsa ibland.

Inbillar mig att de flesta ljuden är är Reason-presets?

Kanske jobba lite mer där.

😠

Ja det är nog en del reason presets där, få se om man kan hitta lite andra ljud utan att låten byter skepnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Början är lite tam. Svårt att peka på precis vad som är fel, men känner inget flöde i musiken (som jag antar att du är ute efter).

Basspelet är lite slarvigt, men låter skitbra på sina ställen. Kul me så rått bassljud på en sån här musik, har jag nästan aldrig hört förr! Överväg att spela lite slagverk live över detta så skulle det säkert limma ihop grooven.

Vet inte vad jag ska göra åt början i så fall

Basspelet är slarvigt med flit 😠. Ligger en massa brus och knaster också men tyckte det blev mysigt när man fick lite "naturlig" känsla tillsammans med nåt visp-virvelsample som ligger i vänster när basen kommer in.

Har faktiskt tänkt köra lite live slagverk. Igår satt jag och spelade med såna halv-vispar av grillpinnar på knäna och det lät ganska ballt ihop. Ska dra till "studion" och spela in lite sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Början är lite tam. Svårt att peka på precis vad som är fel, men känner inget flöde i musiken (som jag antar att du är ute efter).

Basspelet är lite slarvigt, men låter skitbra på sina ställen. Kul me så rått bassljud på en sån här musik, har jag nästan aldrig hört förr! Överväg att spela lite slagverk live över detta så skulle det säkert limma ihop grooven.

Vet inte vad jag ska göra åt början i så fall

Basspelet är slarvigt med flit 😠. Ligger en massa brus och knaster också men tyckte det blev mysigt när man fick lite "naturlig" känsla tillsammans med nåt visp-virvelsample som ligger i vänster när basen kommer in.

Har faktiskt tänkt köra lite live slagverk. Igår satt jag och spelade med såna halv-vispar av grillpinnar på knäna och det lät ganska ballt ihop. Ska dra till "studion" och spela in lite sånt.

Formulerade mig nog lite dumt ang. början.

Menade att mixen känns lite tam i början. Ljuden är lite mjäkiga sas.

Avsaknaden av musikaliskt flöde gäller hela låten. På med grillpinnarna och släng upp en länk. Låter som en bra idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: K, men greppar inte riktigt vad du menar. Reverb och sånt som saknas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis. Jag vet inte vad jag vill riktigt om jag ska va ärlig. Hjälp mig någon!! 😎

EDIT: Testa detta

Antingen drar du på mer botten i introt så de jämnar ut sig med basen som kommer in sen eller så tar du bort ännu mer bas i början så de blir en större skillnad när elbasen kommer in.

Det är nog det att skillnaden mellan intro och resten finns, men den är för liten och då blir det meningslöst. Är kanske helt ute och cyklar men iaf..

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Jag gillade den inte. Melodin var....konstigt på ett dåligt sätt. Håller med om att det låter som något tvspel, kanske ghost n goblins eller jag vet inte...

Byt ljud på melodin framför allt. Eller byt melodi helt. Mer tvspels liknande ljud så tror jag att det kan bli intressantare. Själva arrangemanget känns tafatt, delarna hänger inte ihop så bra. Bättre övergångar behövs. Kör på med elbas iaf, det är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Testa detta

Antingen drar du på mer botten i introt så de jämnar ut sig med basen som kommer in sen eller så tar du bort ännu mer bas i början så de blir en större skillnad när elbasen kommer in.

Det är nog det att skillnaden mellan intro och resten finns, men den är för liten och då blir det meningslöst. Är kanske helt ute och cyklar men iaf..

Jo fan det ligger nog mycket i det. Får nog lägga mer bas tryck i "intro" delen för det är inte riktigt meningen att det ska kännas som ett intro. Hade problem med just det där och gjorde det aningens bättre förut, var nog inte klar. tackar för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade den inte. Melodin var....konstigt på ett dåligt sätt. Håller med om att det låter som något tvspel, kanske ghost n goblins eller jag vet inte...

Byt ljud på melodin framför allt. Eller byt melodi helt. Mer tvspels liknande ljud så tror jag att det kan bli intressantare. Själva arrangemanget känns tafatt, delarna hänger inte ihop så bra. Bättre övergångar behövs. Kör på med elbas iaf, det är bra.

k :\

Melodin skrattade jag åt första gången jag hörde den. Sen när jag lyssnat några gånger så gillade jag det på riktigt. Brukar bli så. Vill helst inte ge mig in på tvspelsmusik för det finns så mycket extremt bra där redan och det blir knappast bättre om jag försöker.

Håller med om att arrangemanget är lite ryckigt och låter som om någon bara flyttat runt lite färgglada grupper i reason. Från början hade jag tänkt bygga om det ganska drastiskt med jag lyssnade många gånger och till slut gillade jag den "tafatta" strukturen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)
Från början hade jag tänkt bygga om det ganska drastiskt med jag lyssnade många gånger och till slut gillade jag den "tafatta" strukturen.

Då är det så det ska vara! Känns det rätt är det rätt. Tar bara tid att justera efter andras öron när man har egna. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...