Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fått låna en Mbox och funderar på att köpa en (eftersom den har rätt fina preamps)

och jag får möjlighet att köra Pro Tools LE ibland. Men primärt kör fortfarande Logic Express.

(Tror PTLE 6.7 följer med, sen får man väl uppgradera?)

Därför har jag installerat Core Audio Driver på min G5a och det funkar finfint med Logic.

Men jag får inte igång Mboxen på min MacBook.

På Digidesigns hemsidor står att det finns en Intel-version men när jag klickar mig in för att ladda ner hittar jag bara versioner för deras HD-system samt en standalone för PPC.

Kan någon kunnig hjälpa mig att reda ut vad som gäller, vad som finns och vad som kommer att finnas?

Annons
Postat

Ok, om jag inte har det då?

Om jag bara vill ha Core Audio Driver?

Går inte det då?

Måste jag då köpa en uppgradering till Pro Tools 7?

Kom ihåg att jag inte först o främst vill använda Pro Tools, jag vill bara använda Mboxen med Logic.

Postat

Tack för alla bra svar!

Jag ser att Pro Tools-forumet skiljer sig en del från det övriga forumet.

Nu lyckades jag hitta deta på Digidesigns hemsida:

Please Note: There is no Standalone version of the Digidesign CoreAudio Driver for Digidesign hardware on Intel-based Macs. Digi 002, Digi 002 Rack, Mbox, Mbox 2, and Mbox 2 Pro users will need to use the version of the CoreAudio Driver included with Pro Tools LE 7.1.1 for Intel-based Macs (Digi 002, Digi 002 Rack, Mbox2, Mbox) or Pro Tools LE 7.1.3 for Intel-based Macs (Mbox 2 Pro only).

Men det visste ni väl redan?

Jäkligt drygt att de gör så man måste köpa Pro Tools tycker jag. Jag känner mer och mer att jag ska fortsätta med Logic.

Om det inte finns en vänlig själ som har Pro Tools LE 7.1.1 installerat på sin Intel-Mac och vill skicka

sin Core Audio Manager till mig?

Det är väl knappast olagligt? Annars får jag väl sälja den där Mboxen vidare.....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.