GuitarArt Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 (redigerat) DÄ Àre min tur o frÄga massa dumdristiga frÄgor dÄ, raka svar! Kort o enkelt! Tack. 1. SÄ hÀr upplever vi i lokalen. "kÀnns överhuvudtaget som att ljudet bara studsar omkring" - Henrik (sÄng) "lÄter lite grötigt" - Alla "vad sÀgs om att repa utomhus pÄ vintern?" - Jag "cymbalerna grötar sig" - Jonas 2. Absorbenter m.m Ska man följa nÄt i stil med DrHans? Fast mindre o fler?https://www.studio.se/index.php?showtopic=27369 Bas fÀllor hörnen! etc... Sné taket har jag konstaterat att det förÀndrar en hel del, som jag upplever det, kÀnns bÀttre frÄn min sida med lutande! SlÀnga upp backdrop hÀr? SÀtta upp tyg pÄ vÀnstra/högra sidan av trummorna fram ifrÄn... FÄ bort reverb, kort reverb i sig, men upptÀckt att den klingar ett tag! Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 nĂ€men e det inte den lokalen precis utanför linköping?? vi skulle egentligen repat dĂ€r, men Enes sa att det var för mkt folk.. đ e det den lokalen?? đ±
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 (redigerat) Hajjemen, du har helt rĂ€tt grabben! đ± Enes var tidigare band medlem till mig oxĂ„ btw! Innan han sattsade allt pĂ„ Maitreya đ Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrÄdstartare Postat 7 november 2006 (redigerat) Sno gÀrna bilderna o gör nÄn konstruktion pÄ dom, vore lite effektivt sÄ man ser vad man ska göra, förslag vÀlkomnas med glÀdje, öl kan tÀnka sig oxÄ! Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 hehe ok.. nĂ€r jag dĂ„ har vart dĂ€r och spelat kan jag sĂ€ga sĂ„ hĂ€r..!! dĂ€mpa taket sĂ„ gott det gĂ„r!! vĂ„r trummis hörde bara sig sjĂ€lv och inget annat.. i annat fall, trigga alla trummor, kör ut i pat, lajna alla gitarrer o kör med ÂŽlurar!!! visst det lĂ„ter inte skoj, men fan vad man sparar hörsel.. đ± ne men Ă„ter till egentliga Ă€mnet! en backdrop framför den dörren kĂ€nns nĂ€stan lite onödigt.. visst den kanske gör liiite pĂ„ efterklangen som bildas i resonanslĂ„dan till rum brevid, men den gör inte sĂ„ mkt för er inne i replokalen!!!! jag ser det sĂ„hĂ€r, antingen: 1. bygg massivs med absorbenter av glasfiber/stenullsfiber o klĂ€ in dom i tyg o hĂ€ng upp pĂ„ de största öppna ytorna, sĂ„som taket, lĂ„ngsidorna pĂ„ vĂ€ggarna etc. hĂ€ng dem en bit ut för o komma Ă„t lĂ€gre frekvenser.. 2. skaffa dundertjocka backdrops, typ jams stora svarta. och sĂ€tta pĂ„ de mestreflekterande ytorna.. sen vet ju inte jag hur rummet Ă€r byggt frĂ„n början om du har isolerat ordentligt för att komma Ă„t de lĂ€gre frekvenserna utan absorbenter pĂ„ vĂ€ggarna... berĂ€tta gĂ€rna.. đ
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 GuitarArt sa: Sno gÀrna bilderna o gör nÄn konstruktion pÄ dom, vore lite effektivt sÄ man ser vad man ska göra, förslag vÀlkomnas med glÀdje, öl kan tÀnka sig oxÄ! mm öl..
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 nu Àr ju rummet byggt ganska asymmetriskt, inte överdrivet men lite, och det gör ju att de allra vÀrsta stÄende vÄgorna försvinner lite..
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: hehe ok.. nĂ€r jag dĂ„ har vart dĂ€r och spelat kan jag sĂ€ga sĂ„ hĂ€r..!! dĂ€mpa taket sĂ„ gott det gĂ„r!! vĂ„r trummis hörde bara sig sjĂ€lv och inget annat.. i annat fall, trigga alla trummor, kör ut i pat, lajna alla gitarrer o kör med ÂŽlurar!!! visst det lĂ„ter inte skoj, men fan vad man sparar hörsel.. đ± ne men Ă„ter till egentliga Ă€mnet! en backdrop framför den dörren kĂ€nns nĂ€stan lite onödigt.. visst den kanske gör liiite pĂ„ efterklangen som bildas i resonanslĂ„dan till rum brevid, men den gör inte sĂ„ mkt för er inne i replokalen!!!! jag ser det sĂ„hĂ€r, antingen: 1. bygg massivs med absorbenter av glasfiber/stenullsfiber o klĂ€ in dom i tyg o hĂ€ng upp pĂ„ de största öppna ytorna, sĂ„som taket, lĂ„ngsidorna pĂ„ vĂ€ggarna etc. hĂ€ng dem en bit ut för o komma Ă„t lĂ€gre frekvenser.. 2. skaffa dundertjocka backdrops, typ jams stora svarta. och sĂ€tta pĂ„ de mestreflekterande ytorna.. sen vet ju inte jag hur rummet Ă€r byggt frĂ„n början om du har isolerat ordentligt för att komma Ă„t de lĂ€gre frekvenserna utan absorbenter pĂ„ vĂ€ggarna... berĂ€tta gĂ€rna.. đ Jo tacket har jag tĂ€nkt pĂ„ ett bra tag, fick förslag om en diffuser, men naaa, inte alls... hellre dĂ„ DrHans tak ;D Helst inget line'at, kör öron plugs (Alpine) ok... Men slĂ€nga upp i tacket kanske 3 st absorbenter hyffsad storlek... sen vĂ€ggen till höger eller vĂ€nster av trummorna?! "mestreflekterande" ?? Annan term för det? Men stl. pĂ„ absorbenterna? 1.5m * 0.70m & 10-25cm tjocka?? drygt 10 cm frĂ„n vĂ€ggen... vore nĂ„t? Bakom trummorna vet jag inte om det Ă€r nĂ„gon idee o slĂ€nga upp en backdrop, nĂ€r man slĂ€nger upp massa annat runt om dĂ„ sĂ„nna fall? Men det Ă€r lite vĂ€l basigt, det kan jag hĂ„lla med om, sĂ„ hörnen mĂ„ste göras nĂ„t Ă„t, eller nĂ„t annat likanande....
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: GuitarArt sa: Sno gĂ€rna bilderna o gör nĂ„n konstruktion pĂ„ dom, vore lite effektivt sĂ„ man ser vad man ska göra, förslag vĂ€lkomnas med glĂ€dje, öl kan tĂ€nka sig oxĂ„! mm öl.. HAHA đ± klockren! đ
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 (redigerat) IDF sa: sen vet ju inte jag hur rummet Ă€r byggt frĂ„n början om du har isolerat ordentligt för att komma Ă„t de lĂ€gre frekvenserna utan absorbenter pĂ„ vĂ€ggarna... berĂ€tta gĂ€rna.. đ± Allting Ă€r vĂ€l byggt, lagom tjocka vĂ€ggar... men inte allt för tjocka... golvet har jobbats ordentligt med, sĂ„g ju ut som ett jĂ€vla ruckel, eller sĂ„g helt klart ut som en pĂ„se med skridskor innan liksom! ingen vacker syn... golvet Ă€r bra , men kanske lite mattor skapar fördel! đ "Studion/lyssnings rummet" Ă€r standard konstruktion... blev fantastiskt bra ... men sen kanske det Ă€r lite litet för att anvĂ€nda det som mixningsrum, men det Ă€r inte vad det Ă€r till riktigt, lite halv, men det mesta sköts via lurar o gĂ„ pĂ„ kĂ€nn etc... sĂ„, det Ă€r stabilt byggt iaf... Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: nu Ă€r ju rummet byggt ganska asymmetriskt, inte överdrivet men lite, och det gör ju att de allra vĂ€rsta stĂ„ende vĂ„gorna försvinner lite.. Förklara lite bĂ€ttre... đ± anvĂ€nd lite lĂ€ngre ord med andra slang đ har inte super koll pĂ„ allt!
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 GuitarArt sa: IDF sa: hehe ok.. nĂ€r jag dĂ„ har vart dĂ€r och spelat kan jag sĂ€ga sĂ„ hĂ€r..!! dĂ€mpa taket sĂ„ gott det gĂ„r!! vĂ„r trummis hörde bara sig sjĂ€lv och inget annat.. i annat fall, trigga alla trummor, kör ut i pat, lajna alla gitarrer o kör med ÂŽlurar!!! visst det lĂ„ter inte skoj, men fan vad man sparar hörsel.. đ± ne men Ă„ter till egentliga Ă€mnet! en backdrop framför den dörren kĂ€nns nĂ€stan lite onödigt.. visst den kanske gör liiite pĂ„ efterklangen som bildas i resonanslĂ„dan till rum brevid, men den gör inte sĂ„ mkt för er inne i replokalen!!!! jag ser det sĂ„hĂ€r, antingen: 1. bygg massivs med absorbenter av glasfiber/stenullsfiber o klĂ€ in dom i tyg o hĂ€ng upp pĂ„ de största öppna ytorna, sĂ„som taket, lĂ„ngsidorna pĂ„ vĂ€ggarna etc. hĂ€ng dem en bit ut för o komma Ă„t lĂ€gre frekvenser.. 2. skaffa dundertjocka backdrops, typ jams stora svarta. och sĂ€tta pĂ„ de mestreflekterande ytorna.. sen vet ju inte jag hur rummet Ă€r byggt frĂ„n början om du har isolerat ordentligt för att komma Ă„t de lĂ€gre frekvenserna utan absorbenter pĂ„ vĂ€ggarna... berĂ€tta gĂ€rna.. đ Jo tacket har jag tĂ€nkt pĂ„ ett bra tag, fick förslag om en diffuser, men naaa, inte alls... hellre dĂ„ DrHans tak ;D Helst inget line'at, kör öron plugs (Alpine) ok... Men slĂ€nga upp i tacket kanske 3 st absorbenter hyffsad storlek... sen vĂ€ggen till höger eller vĂ€nster av trummorna?! "mestreflekterande" ?? Annan term för det? Men stl. pĂ„ absorbenterna? 1.5m * 0.70m & 10-25cm tjocka?? drygt 10 cm frĂ„n vĂ€ggen... vore nĂ„t? Bakom trummorna vet jag inte om det Ă€r nĂ„gon idee o slĂ€nga upp en backdrop, nĂ€r man slĂ€nger upp massa annat runt om dĂ„ sĂ„nna fall? Men det Ă€r lite vĂ€l basigt, det kan jag hĂ„lla med om, sĂ„ hörnen mĂ„ste göras nĂ„t Ă„t, eller nĂ„t annat likanande.... njae, en diffusor Ă€r inte direkt att tĂ€nka pĂ„ (tycker jag) i en replokal.. kanske om ni bygger om hela huset till en studio senare.. đ men dĂ„ e iofs kontr. rummet för litet.. đ tĂ€nkte bara ifall att ni hade kunna tĂ€nka er att köra lajnat.... đ de e inte lika skoj, men Ă€ndĂ„.. đ stick till nĂ€rmsta billiga byggvaruhus, byggmax eller bauhaus e billigast!! o skaffa typ 5-15cm tjocka isoleringsskivor typ: denna 19.95/kvm & 950 mm tjock skĂ€r av dom sĂ„ det blir lagom storlek och klĂ€ in dom i fint o tunt tyg, detta Ă€r helt enkelt för att dom inte ska damma o jĂ€vlas. inte skoj med glasfiber i ögon o lungor.. sĂ€tt upp dom pĂ„ valfritt sĂ€tt! taket: sĂ€g att ni kör 1m breda o 1,5 m lĂ„nga. tvĂ„ pĂ„ bredden o kanske 4 pĂ„ lĂ€ngden. dĂ„ lĂ€r ni mĂ€rka skillnad!!! till bakre vĂ€ggen (bakom trummisen) tror jag pĂ„ att skaffa ett feeetingdrapperi, ett backdrop helt enkelt.. och hĂ€ng det i "vĂ„gor" sĂ„ fĂ„r ni aningen diffusion samt lite djupare absorption!!!! "mest reflekterande" sĂ„ som det lĂ„ter. en yta som reflekterar ett ljud.. ljudet studsar pĂ„ ytan!!! absorption - ett materail "suger" upp ljudet.. diffusion - ett material eller en sak som sprider ut ljudet och skapar en naturligare och behagligare rumston. bakom trummorna som sagt tror jag verkligen att en backdrop skulle göra underverk!!!!! det Ă€r Ă€ndĂ„ en hel vĂ€gg som bara reflekterar ljudet!!! till hörnen kan ni ta samma recept som till taket, fast lite smalare, och helt enkelt bara skĂ€rma av hörnet.. ni behöver inte fylla hörnet, utan det rĂ€cker med att ni skĂ€rmar av det. som ett "A" , kanske itne bĂ€sta förklaringen, men frĂ„ga om du inte förstĂ„r.. đ
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 GuitarArt sa: IDF sa: nu Ă€r ju rummet byggt ganska asymmetriskt, inte överdrivet men lite, och det gör ju att de allra vĂ€rsta stĂ„ende vĂ„gorna försvinner lite.. Förklara lite bĂ€ttre... đ anvĂ€nd lite lĂ€ngre ord med andra slang đ har inte super koll pĂ„ allt! ok no more đ± assymetri - motsats till symmetrisk.. symmetri Ă€r nĂ€r tvĂ„ sidor(ex!) Ă€r exakt likadana.. typ 1700tals hus! eller ett exakt fyrkantigt rum dĂ€r bĂ„de höger o vĂ€nster sida ser exakt likadana ut.. đ
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: njae, en diffusor Ă€r inte direkt att tĂ€nka pĂ„ (tycker jag) i en replokal.. kanske om ni bygger om hela huset till en studio senare.. đ men dĂ„ e iofs kontr. rummet för litet.. đ± tĂ€nkte bara ifall att ni hade kunna tĂ€nka er att köra lajnat.... đ de e inte lika skoj, men Ă€ndĂ„.. đ stick till nĂ€rmsta billiga byggvaruhus, byggmax eller bauhaus e billigast!! o skaffa typ 5-15cm tjocka isoleringsskivor typ: denna 19.95/kvm & 950 mm tjock skĂ€r av dom sĂ„ det blir lagom storlek och klĂ€ in dom i fint o tunt tyg, detta Ă€r helt enkelt för att dom inte ska damma o jĂ€vlas. inte skoj med glasfiber i ögon o lungor.. sĂ€tt upp dom pĂ„ valfritt sĂ€tt! taket: sĂ€g att ni kör 1m breda o 1,5 m lĂ„nga. tvĂ„ pĂ„ bredden o kanske 4 pĂ„ lĂ€ngden. dĂ„ lĂ€r ni mĂ€rka skillnad!!! till bakre vĂ€ggen (bakom trummisen) tror jag pĂ„ att skaffa ett feeetingdrapperi, ett backdrop helt enkelt.. och hĂ€ng det i "vĂ„gor" sĂ„ fĂ„r ni aningen diffusion samt lite djupare absorption!!!! "mest reflekterande" sĂ„ som det lĂ„ter. en yta som reflekterar ett ljud.. ljudet studsar pĂ„ ytan!!! absorption - ett materail "suger" upp ljudet.. diffusion - ett material eller en sak som sprider ut ljudet och skapar en naturligare och behagligare rumston. bakom trummorna som sagt tror jag verkligen att en backdrop skulle göra underverk!!!!! det Ă€r Ă€ndĂ„ en hel vĂ€gg som bara reflekterar ljudet!!! till hörnen kan ni ta samma recept som till taket, fast lite smalare, och helt enkelt bara skĂ€rma av hörnet.. ni behöver inte fylla hörnet, utan det rĂ€cker med att ni skĂ€rmar av det. som ett "A" , kanske itne bĂ€sta förklaringen, men frĂ„ga om du inte förstĂ„r.. đ lite "humm" om grejer har man, men det var vĂ€l tanken att driva lite studio dĂ€r, fast har mixnigsrumet i vardags rummet, ombyggt... Jag har funderat pĂ„ det, t.ex bĂ„da kattaristerna stĂ„r i lyssnings rummet o sĂ„ngare o bas ute dĂ„... kan funka, vĂ€rt o testa iaf, testar man inte fĂ„r man inget veta đ men fĂ„r se hur dom andra killarna kĂ€nner sig bekvĂ€ma med det đ Jo, men dĂ„ blire liten inköps lista imorgon. men jag kör dĂ„ pĂ„ 10cm tjocka dĂ„? gör att hamna jĂ€mnt i siffra đ Jo, kan nog inte var sĂ„ jĂ€vla gött med massa jox i kroppen đ men det har man ju kollat upp lite, kontrukktioner pĂ„ absorbenter etc...! men om man jag sĂ€tter nu i taket.. ska man kanske ha nĂ„t snett -> / ... mellan taket o en vĂ€ggen kanske 3 st pĂ„ lĂ€ngden? pĂ„ bĂ„da sidorna? Hm, b-d bakom trummorna dĂ„, jo men sure, kan ju alltid se vad som hĂ€nder helt enkelt... det kan ju inte bli sĂ€mma liksom! đ Jag sĂ„g nu att du glömde mellan slag, :doh: MEST-reflekternade... đ snacka om trött !! urgh! Men anvĂ€nd gĂ€rna bilderna för att visa bildligt, kan fixa upp sĂ„ som jag tĂ€nkt mig med denna förkalring pĂ„ allt đ det ger mer en helbild av hur det ska se ut, innan man Ă€r helt lost vart man Ă€r đ hehe
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: ok no more đ± assymetri - motsats till symmetrisk.. symmetri Ă€r nĂ€r tvĂ„ sidor(ex!) Ă€r exakt likadana.. typ 1700tals hus! eller ett exakt fyrkantigt rum dĂ€r bĂ„de höger o vĂ€nster sida ser exakt likadana ut.. đ HAHA!! snacka om grovt lĂ„g humor! sĂ„nt gillar jag!! đ đ hm ja, hela taket Ă€r ju riktigt symetriskt med golvet t.ex đ hehe! đ
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 (redigerat) lite "humm" om grejer har man, men det var vĂ€l tanken att driva lite studio dĂ€r, fast har mixnigsrumet i vardags rummet, ombyggt... bra det.. đ kan jag ta o komma över lite.. đ Jag har funderat pĂ„ det, t.ex bĂ„da kattaristerna stĂ„r i lyssnings rummet o sĂ„ngare o bas ute dĂ„... kan funka, vĂ€rt o testa iaf, testar man inte fĂ„r man inget veta tongue.gif men fĂ„r se hur dom andra killarna kĂ€nner sig bekvĂ€ma med detđ kattaristerna?? đ± jo precis, det skadar aldrig att pröva massvis med saker!! Jo, men dĂ„ blire liten inköps lista imorgon. men jag kör dĂ„ pĂ„ 10cm tjocka dĂ„? gör att hamna jĂ€mnt i siffra tongue.gif Jo, kan nog inte var sĂ„ jĂ€vla gött med massa jox i kroppen tongue.gif men det har man ju kollat upp lite, kontrukktioner pĂ„ absorbenter etc...! men det blir ju skitskoj!! sjĂ€lv kanske jag drar över till byggmax jag med o skaffar ngra meter jag med o dĂ€mpar lite i taket.. har mĂ€rkt att det lĂ„ter lite för mkt, !!! ne fy fan.. jag o farsan isolerade vinden pĂ„ det nya garaget som byggdes för massvis me Ă„r sen, och det enda skyddet vi hade var brillor o varsin tröja o binda runt munnen!! đ men om man jag sĂ€tter nu i taket.. ska man kanske ha nĂ„t snett -> / ... mellan taket o en vĂ€ggen kanske 3 st pĂ„ lĂ€ngden? pĂ„ bĂ„da sidorna? jag tror att det blir bra om du sĂ€tter dom lĂ€ngst med taket, dvs inte ngn onödig vinkel!! och den mĂ€ngden blir nog galant!! kom pĂ„ att du helt enkelt kan sĂ€tta skruvar med snöre som hĂ„ller upp abs. inge snyggtmen de funkar!!!! Hm, b-d bakom trummorna dĂ„, jo men sure, kan ju alltid se vad som hĂ€nder helt enkelt... det kan ju inte bli sĂ€mma liksom!đ hmm. jo precis.. det kommer nog ta basfrekvenser sĂ„ det blir lite bĂ€ttre rum iaf.. đ o förresten, hoppas det gĂ„r bra med inköpet.. sjĂ€lv sĂ„ köper jag som tidigare nĂ€mnt lite o bygger absorbenter jag med imrgn, samt en ny förstĂ€rkare till min vinylspelare. đ Jag sĂ„g nu att du glömde mellan slag, :doh: MEST-reflekternade... tongue.gif snacka om trött !! urgh! Men anvĂ€nd gĂ€rna bilderna för att visa bildligt, kan fixa upp sĂ„ som jag tĂ€nkt mig med denna förkalring pĂ„ allt đ det ger mer en helbild av hur det ska se ut, innan man Ă€r helt lost vart man Ă€r hehe haha trött eller?? đ Redigerat 7 november 2006 av IDF
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 GuitarArt sa: IDF sa: ok no more đ± assymetri - motsats till symmetrisk.. symmetri Ă€r nĂ€r tvĂ„ sidor(ex!) Ă€r exakt likadana.. typ 1700tals hus! eller ett exakt fyrkantigt rum dĂ€r bĂ„de höger o vĂ€nster sida ser exakt likadana ut.. đ HAHA!! snacka om grovt lĂ„g humor! sĂ„nt gillar jag!! đ đ hm ja, hela taket Ă€r ju riktigt symetriskt med golvet t.ex đ hehe! đ đ golvet Ă€r ju helt i Asymmetri med golvet!!! taket lutar o det gör ju inte golvet!! đ
DrHans Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 à hh en Àn gÄng nÄgon som gillade mitt absorbentbgge. SÄg du attt jag hade byggt mindre med?
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrÄdstartare Postat 7 november 2006 (redigerat) TÀnkte oxÄ pÄ om man skulle sÀtta absorbenterna med takets lutning eller inte... Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 (redigerat) DrHans sa: Ă hh en Ă€n gĂ„ng nĂ„gon som gillade mitt absorbentbgge.SĂ„g du attt jag hade byggt mindre med? đ Jo jag la mĂ€rke till att du hade mindre med... tĂ€nkte om man skulle ha flera smĂ„ eller fĂ„ stora đ Redigerat 7 november 2006 av GuitarArt
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 pröva o sĂ€tt dom med lutningen.. annars kanske rummet kĂ€nns tokmkt mindre!!! đ
GuitarArt Postat 7 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2006 IDF sa: pröva o sĂ€tt dom med lutningen.. annars kanske rummet kĂ€nns tokmkt mindre!!! đ ok, men spelar ingen större roll om taket blir lite mindre i höjd, det Ă€r redan högt Ă€ven i början i lutningen! sĂ„... tĂ€nkte om det blev smidigast o sĂ€tta dom rakt, om dom skulle fylla sin funktion lika bra pĂ„ lutande tak med rak "sĂ€ttning" som jĂ€mns med det lutande!! đ
GuitarArt Postat 15 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 november 2006 Hopp, dĂ„ blev det sĂ„ hĂ€r. lĂ„ter hur förbannat jĂ€vla bra som helst nu assĂ„... tog verkligen fram alla instrument sĂ„ man har vad man gör! det kommer oxĂ„ en backdrop bakom trummorna! đ Ska se ifall jag kan fixa bĂ€ttre bilder oxĂ„! đ
IDF Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 fan va kul att det blev bĂ€ttre.. đ sjĂ€lv byggde jag en abs. idag (egentligen tvĂ„ stycken men den ena anvĂ€nds o inte den andra!!) blev helt ok.. hĂ„ller pĂ„ med en ganska stor diffusor nu att ha bakom mig!!kommer köra upp en absorbent i taket.. (dom blev vĂ€ldigt stora!!) och kommer fortsĂ€tta byggnationen i helgen!!! och förresten, hur satte ni upp era i taket? snygg uppsĂ€ttning.. đ
Overkill Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 GuitarArt sa: Hopp, dĂ„ blev det sĂ„ hĂ€r. Hur ska man kunna spela nĂ€r hon sitter pĂ„ vĂ€ggen? đ Förresten sĂ„ Ă€r era tvĂ„ avatarer vÀÀldigt lika đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.