TacoBodin Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Har på gång att köpa nytt inspelningsprogram. Vet bara inte vilket 😮 . Det står mellan Live, Logic och Cubase. Jaa har provat Live å tycker de ää skitfränt! 😲 När det kom att prova Logic har jag hittat en demo, fast det står att den inte fungerar på intel-macar. Någon som har en aning om vart jaa kan få tag på en intel-mac-fungerande demo/trial av logic express?? Skulle vaa snällt... OBS!! Har ni nåt att säga om vilket program ni tycker är bäst kan ni gärna säga det med....
Linus Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Tyvärr, det finns än så länge ingen trial version som fungerar med Intel-Mac.
TacoBodin Postat 6 november 2006 Trådstartare Postat 6 november 2006 Så konstigt.... 😆 man tycker ju att apple som är ett sånt stort å seriöst företag borde ju komma med en universal binary-version, men men.. Vet du om de är på gång med en sån version??
Linus Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 7.2 är redan Universal binary för de som köper fullversionen. Det kanske är på gång en ny trial, vem vet? 😆
intothesea Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 Jag säger Logic!!! Fast på vilka grunder vet jag ej. Kanske för att jag själv kör Logic på en Intel-Mac?! Svara på mina egna frågor kan jag absolut säga att jag gör! (Kanske)
IDF Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 cubase går bort direkt i min rankning.. live känns inte tillräckligt än Logic däremot är ett dunderprogram, och e toppen!!! logic express är inte dyrt alls!!! kolla macoteket.se eru student får du 50% på all mjukvara på mecenat.se alltså applemjukvara!!
TacoBodin Postat 7 november 2006 Trådstartare Postat 7 november 2006 Hörru IDF, jaa har en fråga....vaffö inte cubase?? 😏
rainydays Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 live känns inte tillräckligt än Det beror väl helt på vad man har för behov?
TacoBodin Postat 8 november 2006 Trådstartare Postat 8 november 2006 Äre någon som kan ge mej ett par för- och nackdelar med Logic?? Skulle vara jättebra så att jag snart kan bestämma mej...... 😄
L.C Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 (redigerat) Äre någon som kan ge mej ett par för- och nackdelar med Logic?? Skulle vara jättebra så att jag snart kan bestämma mej...... 😉 Fördelar: Smidigt arbetsflöde, bra pluggar, bra midi hantering, Nackdelar: Stöder inte VST bara AU(går att lösa med adapter från FXpansion), saknar ES2 och space designer. Fler nackdelar har jag inte kunnat peka ut för mig själv i alla fall. Redigerat 8 november 2006 av L.C
tbruce Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 [...] saknar ES2 och space designer. Lite förtydligande; detta är två pluggar som följer med Logic Pro, men som inte finns i Expressversionen. Dvs detta är egentligen bara en nackdel när man jämför Express och Pro, och inte när man jämför t ex Logic och Cubase. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.