Rawbert Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Funderar som sagt på att köpa en Sony VAIO FE21B... Jag ska köra Cubase 4 och E-MUs 1616... Hur är det med Sonys laptops till musikproduktion, någon som har erfarenhet av dem? Eller finns det någon annan laptop som man borde satsa på? HP kanske? OBS!! jag kommer inte att köpa MAC 🙂 Tack för svar
Linus Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 VAIO-datorerna brukar vara både pålitliga och snygga. Du har inte funderat på en Frost-maskin annars?
Rawbert Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Postat 25 oktober 2006 Jodå men det känns ju som att man måste punga ut 10000:- extra för en Frost med samma prestanda...
Gilbert Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Är det rätt chipset, grafik (inte Nvidia) och FW-kretsar i den? Är det 7200 RPM NCQ disk i (finns det plats för en till som man kan köra i RAID)? Vad är det för upplösning (1920x1200?). Är det Core 2 Duo? Får du livstids support?
Rawbert Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Postat 26 oktober 2006 Är det rätt chipset, grafik (inte Nvidia) och FW-kretsar i den? Är det 7200 RPM NCQ disk i (finns det plats för en till som man kan köra i RAID)? Vad är det för upplösning (1920x1200?). Är det Core 2 Duo? Får du livstids support? Ingen tvekan om saken, Frost har schyssta grejer men allt är ju relativt I mitt fall blir det ju att jag måste lägga ut nästan lika mycket som VAIOn kostar extra för att få en schysst Frost ... blir ju lite väl dyrt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.