Jump to content
Annons

Crazy gigs!


Harmonica mike

Recommended Posts

Tjena alla.

Tänkte skapa en tråd kring det där med olika upplevelser kring musik/livegig/backstage/..etc..sånt som för en själv är outplånliga minnen - och förtjänar att föras vidare,varför inte i denna tråd..?

Nåväl,eftersom jag kom med ide´n så får väl jag börja..Läste i en tråd nyss nånting om att träna sång,,"skrika som en galning" för att förkovra sig,då mindes jag följande..

Här är min story..Jag bodde i eget hus under några år på nittiotalet,beläget på vischan i en liten håla som heter Töre.Jag var med i ett rockband där jag stod för sången.Polarna tyckte att jag borde träna upp skrålet lite,sagt och gjort.

Frugan drog på jobbet,styvdottern till skolan och jag var ensam,trodde jag!

Jag började lite försiktigt för att värma upp,lite lätt skrål så där ni vet..Ökade i intensitet och volym,det var riktigt långt till grannen - så jag visste att jag inte skulle bli störd! Efter en stund så sjöng,nä skrek ska det vara,jag för fullhals! RIKTIGT HÖGT! Det blev väl ett par minuter av primaltjut,plötsligt hör jag ett ljud från övervåningen.Pojkvännen till styvdottern kommer springande ned för trappen alldeles likblek och nyvaken med kalufsen stående rakt upp!

Vi blev väl lika chockade båda två,han trodde att jag var i nöd..och det var jag väl iofs..Fast mest av hans plötsliga uppdykande..

Kontentan av det hela,tränar man sång - då ska man vara ensam!

Så gott folk,dela med er nu..

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...