Henke Posted July 21, 2004 Posted July 21, 2004 (edited) LÅTNAMN: Festival -00 ARTIST/GRUPP: Someone Killed Waldo GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 2:43 KOMPOSITÖR: Oskar Edvinsson PRODUCENT: Undertecknad EV. MEDVERKANDE: Someone Killed Waldo INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2621858 bytes LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Inspelat live i bandets 15 kvadratmeter stora replokal med ett gäng billiga karaoke-mickar 😄 Bandet som spelar är några goda vänner till mig från Växjö. Vill gärna ha era synpunkter på min insats, dvs. inspelning/mixning/mastering! Fler låtar från samma inspelningstillfälle finns här: (kolla in "Such a mess") http://www.someonekilledwaldo.se/demo2/ Edited July 21, 2004 by Henke
VacUm Posted July 21, 2004 Posted July 21, 2004 Inte så illa med tanke på förutsättningarna. Var som stör mig mixmässigt är sången. Komprimera och ner med volymen så den hamnar mer "i låten". Låter det som om den kommer från en annan planet om man jämför med resten av bandet.
Henke Posted July 21, 2004 Author Posted July 21, 2004 Ja det har du rätt i. Speciellt i början är sången för hög... Ska försöka åtgärda detta snarast möjligt!
Recommended Posts