MajkenN Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Jag kan börja med att säga att jag är ganska nybörjare på Cubase SX. Jag har problemet att trummorna i låten som jag försöker mixa ner till en wav fil försvinner. Alltså när jag ska lyssna på wav filen i tex winamp så hör jag dom inte. Skulle vara schysst om någon visste vad som är fel 🥰
sixties Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 är trummorna ett midi spår i cubase? har du valt något som spelar upp dem? försök berätta lite mer, så är det lättare att hitta problemet. 🥰
MajkenN Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Postat 22 oktober 2006 Trummorna är i ett midi spår i cubase. Jag har dessutom valt det program för trummorna som redan finns i cubase. Alltså valt "GM Map". När jag spelar upp min låt i cubase fungerar trummorna utmärkt men så fort jag mixar ner den till en wav fil så försvinner trummorna och jag hör bara gitarrerna (har bara gitarrer och trummor i låten än så länge)
Daniel H Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Måste man inte frysa midispåret för att det ska bli med i mixen.
Linus Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 (redigerat) Jag har dessutom valt det program för trummorna som redan finns i cubase. Nä, du har valt trummorna som finns i ljudkortets/Windows mjukvarusynt. Därför kommer de inte med. Du har två alternativ. Sätt trumspåret i solo, och spela in ljudkortets trummor till ett audiospår i Cubase. Sen stänger du av midispåret och mixar in audiospåret istället. Nu kommer trummorna med. Skippa din dåliga 'gm map' och använd en VST-sampler som ger dig bra(!) trumljud. Skicka ut midispåret till pluggen och den mixas i Cubase som vilket annat Cubase-ljudspår som helst. Redigerat 22 oktober 2006 av Linus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.