Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag startar winamp med snabbknappen (den till höger om startmenyn) och med .exe filen i winamp-mappen så får jag upp ett felmeddelnade som ser ut så här:

winamp2.jpg

Om jag trycker avbryt 4-5 ggr så funkar det som vanligt igen. Jag har testat att installera om Winamp, byta ut genvägen och kört en scandisk. Någon som har någon aning om hur man kan fixa det här? Håller min dator på att haverera?

Redigerat av Bone
Annons
Postat

Jag har precis samma problem och för mig tillkom det efter det att jag byte enhetsbeteckning på min externa hårddisk. Eller jag tror i alla fall att det var efter det... som om Winamp är inställd att kika på E: (som den hette tidigare) men nu inte hittar den eftersom den heter L: efter bytet. Jag har letat efter inställningar men inte hittat något - ganska irriterande. 🙁

Postat

Men jag har inte bytt beteckning på min externa hårddisk, inte vad jag vet iallafall. Det enda jag har gjort är att jag installerade senaste versionen av Winamp. Efter det började det strula. Mycket konstigt.

Postat
  Hellpig sa:
Jag har precis samma problem och för mig tillkom det efter det att jag byte enhetsbeteckning på min externa hårddisk. Eller jag tror i alla fall att det var efter det... som om Winamp är inställd att kika på E: (som den hette tidigare) men nu inte hittar den eftersom den heter L: efter bytet. Jag har letat efter inställningar men inte hittat något - ganska irriterande.  😕

Testa att gå in på Options -> Preferences -> Media Library -> Local Media där kan du ju ändra vad Winamp Library ska scana när det startar. Kan det vara något?

Postat

Nja, verkar inte vara något där. Och problemet kvarstår, har du lyckats lösa det? Annars kan man ju bara köra Foobar istället.

Postat

Google är fantastiskt 😛

http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=256391 sa:
Close Winamp.

Move the following files out of the Winamp\Plugins folder:

ml_pmp.dll (portable media player support module)

pmp_usb.dll (usb device support)

pmp_ipod.dll (ipod support)

pmp_njb.dll (creative nomad support)

pmp_p4s.dll (playsforsure device support)

Reopen Winamp

Confirm that the problem no longer occurs.

Now close Winamp again.

Move ml_pmp.dll back into the Winamp\Plugins folder.

Reopen Winamp

Does the problem return?

If yes, then we have the culprit.

If no, then close Winamp, and move the pmp_*.dll plugins back into the Winamp\Plugins folder, one at a time, closing & reopening Winamp inbetween until the problem reoccurs.

MrPhil (oregistrerad)
Postat
  Linus sa:
Google är fantastiskt 😛
  http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=256391 sa:
Close Winamp.

Move the following files out of the Winamp\Plugins folder:

ml_pmp.dll (portable media player support module)

pmp_usb.dll (usb device support)

pmp_ipod.dll (ipod support)

pmp_njb.dll (creative nomad support)

pmp_p4s.dll (playsforsure device support)

Reopen Winamp

Confirm that the problem no longer occurs.

Now close Winamp again.

Move ml_pmp.dll back into the Winamp\Plugins folder.

Reopen Winamp

Does the problem return?

If yes, then we have the culprit.

If no, then close Winamp, and move the pmp_*.dll plugins back into the Winamp\Plugins folder, one at a time, closing & reopening Winamp inbetween until the problem reoccurs.

Det är alltså inte ett problem egentligen, utan 'bara' det att Winamp försöker scanna av flera olika enheter som kan vara anslutna.

Postat

Tog bort pmp_njb.dll (creative nomad support) och pmp_p4s.dll (playsforsure device support). Nu funkar det som det ska. Tackar!

Postat
  Stefan E sa:
Jag misstänker att Creative är satan.

Jag tror alla sådana därna devicer är satans påfund med sina drivers och apps som måste installeras för att överföra filer och reklam som kommer med och favoriter som läggs till. För överdriva lite till så önskar jag att vi var tillbaks på medeltiden så att påven kunde utlysa bann över sådant kätteri.

Postat

Nähä, det kom tillbaks igen. Nu tog jag bort alla dom där .dll filerna som Linus hade länkat till. Behöver jag någon får jag väl installera om det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.