Bone Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 (redigerat) När jag startar winamp med snabbknappen (den till höger om startmenyn) och med .exe filen i winamp-mappen så får jag upp ett felmeddelnade som ser ut så här: Om jag trycker avbryt 4-5 ggr så funkar det som vanligt igen. Jag har testat att installera om Winamp, byta ut genvägen och kört en scandisk. Någon som har någon aning om hur man kan fixa det här? Håller min dator på att haverera? Redigerat 25 oktober 2006 av Bone
Hellpig Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Jag har precis samma problem och för mig tillkom det efter det att jag byte enhetsbeteckning på min externa hårddisk. Eller jag tror i alla fall att det var efter det... som om Winamp är inställd att kika på E: (som den hette tidigare) men nu inte hittar den eftersom den heter L: efter bytet. Jag har letat efter inställningar men inte hittat något - ganska irriterande. 🙁
Bone Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Postat 22 oktober 2006 Men jag har inte bytt beteckning på min externa hårddisk, inte vad jag vet iallafall. Det enda jag har gjort är att jag installerade senaste versionen av Winamp. Efter det började det strula. Mycket konstigt.
Bone Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Postat 22 oktober 2006 Jag har precis samma problem och för mig tillkom det efter det att jag byte enhetsbeteckning på min externa hårddisk. Eller jag tror i alla fall att det var efter det... som om Winamp är inställd att kika på E: (som den hette tidigare) men nu inte hittar den eftersom den heter L: efter bytet. Jag har letat efter inställningar men inte hittat något - ganska irriterande. 😕 Testa att gå in på Options -> Preferences -> Media Library -> Local Media där kan du ju ändra vad Winamp Library ska scana när det startar. Kan det vara något?
Hellpig Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Nja, verkar inte vara något där. Och problemet kvarstår, har du lyckats lösa det? Annars kan man ju bara köra Foobar istället.
Linus Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Google är fantastiskt 😛 Close Winamp. Move the following files out of the Winamp\Plugins folder: ml_pmp.dll (portable media player support module) pmp_usb.dll (usb device support) pmp_ipod.dll (ipod support) pmp_njb.dll (creative nomad support) pmp_p4s.dll (playsforsure device support) Reopen Winamp Confirm that the problem no longer occurs. Now close Winamp again. Move ml_pmp.dll back into the Winamp\Plugins folder. Reopen Winamp Does the problem return? If yes, then we have the culprit. If no, then close Winamp, and move the pmp_*.dll plugins back into the Winamp\Plugins folder, one at a time, closing & reopening Winamp inbetween until the problem reoccurs.
MrPhil (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Google är fantastiskt 😛 Close Winamp. Move the following files out of the Winamp\Plugins folder: ml_pmp.dll (portable media player support module) pmp_usb.dll (usb device support) pmp_ipod.dll (ipod support) pmp_njb.dll (creative nomad support) pmp_p4s.dll (playsforsure device support) Reopen Winamp Confirm that the problem no longer occurs. Now close Winamp again. Move ml_pmp.dll back into the Winamp\Plugins folder. Reopen Winamp Does the problem return? If yes, then we have the culprit. If no, then close Winamp, and move the pmp_*.dll plugins back into the Winamp\Plugins folder, one at a time, closing & reopening Winamp inbetween until the problem reoccurs. Det är alltså inte ett problem egentligen, utan 'bara' det att Winamp försöker scanna av flera olika enheter som kan vara anslutna.
Bone Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Postat 25 oktober 2006 Tog bort pmp_njb.dll (creative nomad support) och pmp_p4s.dll (playsforsure device support). Nu funkar det som det ska. Tackar!
Hellpig Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag misstänker att Creative är satan. Jag tror alla sådana därna devicer är satans påfund med sina drivers och apps som måste installeras för att överföra filer och reklam som kommer med och favoriter som läggs till. För överdriva lite till så önskar jag att vi var tillbaks på medeltiden så att påven kunde utlysa bann över sådant kätteri.
Bone Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Postat 26 oktober 2006 Nähä, det kom tillbaks igen. Nu tog jag bort alla dom där .dll filerna som Linus hade länkat till. Behöver jag någon får jag väl installera om det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.