Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag ställer denna fråga å en kompis vägnar och är själv inte särskilt kunnig. Han är helt enkelt usel på att programmera trummor med patterns, har ingen taktkänsla osv och kan inte det här med quantasize eller vad det heter. Därför undrar han om det finns plugins, program eller vad man ska kalla det för färdiga trumspår som man kan tweaka lite själv i efterhand. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Annons
Postat

EZ-drummer, Stylus RMX, Groove Agent mfl

Postat

Tack för svaret. En korkad fråga. Hur fungerar ezdrummer? Hur startar jag det framförallt? Kanske inte ens fungerar om man använder KRISTAL och inte Cubase? Kan jag skapa ljud i själva programmet och exportera som wav-fil eller handlar allt om midi?

Postat
Kan jag skapa ljud i själva programmet och exportera som wav-fil eller handlar allt om midi?

programen skapar en midi fil i tex. Cubase som du sedan kan göra om till en audiofil. de kan inte exportera ljudfiler direkt.

Postat

dem jag skrev om är instrument pluggar. de behöver en värd att spelas i.

förslag till värd: Cubase, Traktion, ProTools, Logic, Nuendo, Sonar, mm

Postat

Wow, tufft. Så om jag förstått det rätt (förlåt för alla dumma frågor) så behöver jag bara Cubase och EZ Drummer så kan jag som nybörjare börja programmera trummor på min PC?

Känner någon till programmet KRISTAL? Det är vad jag använder nu för att mixa min skiva. Skulle det gå att använda EZ Drummer till det? Misstänker att så inte är fallet.

Postat

Efter en snabb koll på deras hemsida stod det att "Kristal 2 will support MIDI and Virtual Instruments.", så den klarar inte ett VSTi ännu, men däremot klarar den vanliga VST-effekter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.