Jump to content
Annons

Val av stationär dator


honsfoder

Recommended Posts

Tja!

Tänke skaffa mig en hemmastudio och funderar då på en dator från fujitsu siemens med dessa prestanda:

Processor: Amd Athlon 64*2 4600+

Ram:2048

HD: 2*250 gb

Jag kommer köra en hel del mjukvaru synthar. Det enda jag spelar "på riktigt" är gitarren och bas så jag kommer bara köra max 2 spår samtidigt..

Har hört intel processorer är bättre till musik.. Stämmer detta?

Tacksam för svar

MVH Hönsfoder

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jorå.. Det kommer att funka.. Tänk bara på att skaffa ett vettigt ljudkort. det är A och O för att det ska funka klanderfritt... Glöm olika varianter av Creative Soundblaster etc.. 😄

EDIT: Ähh... Glöm vad jag sagt.. Såg inte att du "bara" ska jobba med mjukvarusyntar.. Då kan du ha vilket skitljudkort som helst ju 😆

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med violiner.. fujitsu siemens gör schyssta burkar!! har en från 2002.. och jag har bara haft mindre problem med den.. ina större kraschar eller dylikt!!

go for it boy!!!!

edit: men jag vill me veta va du slänger ut för den!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med violiner.. fujitsu siemens gör schyssta burkar!! har en från 2002.. och jag har bara haft mindre problem med den.. ina större kraschar eller dylikt!!

go for it boy!!!!

edit: men jag vill me veta va du slänger ut för den!!

Saken är den att om jag köper en fujitsu-siemens dator får jag den billigare än vad den kostar i butiken.. Kommunens hem-pc paket..=)

Men jag ska ju köra cubase lr logic och DrumkitFromHell och en del mjukvarusynthar.. AMD processorerna funkar alldeles utmärkt att köra med musikprogrammen eller?

Tack för hjälpen alla som svarat=)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med violiner.. fujitsu siemens gör schyssta burkar!! har en från 2002.. och jag har bara haft mindre problem med den.. ina större kraschar eller dylikt!!

go for it boy!!!!

edit: men jag vill me veta va du slänger ut för den!!

Saken är den att om jag köper en fujitsu-siemens dator får jag den billigare än vad den kostar i butiken.. Kommunens hem-pc paket..=)

Men jag ska ju köra cubase lr logic och DrumkitFromHell och en del mjukvarusynthar.. AMD processorerna funkar alldeles utmärkt att köra med musikprogrammen eller?

Tack för hjälpen alla som svarat=)

najs.. jag köpte ut min för ett halvårsen eller så för 800 spänn.. 😆

hyrde ju genom kommunen i kalmar!! sweet ör det.. men det var innan de började köra ut med plattskärmar.. så jag har en bjässe 19" CRT på 300 kg.. 😉

då får du köra 5.1 i logic.. 😲 efter det funkar det bara till mac!

annars är ju mbox2 eller mbox2 pro jädrans schyssta grejjer!! 😆

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med violiner.. fujitsu siemens gör schyssta burkar!! har en från 2002.. och jag har bara haft mindre problem med den.. ina större kraschar eller dylikt!!

go for it boy!!!!

edit: men jag vill me veta va du slänger ut för den!!

Saken är den att om jag köper en fujitsu-siemens dator får jag den billigare än vad den kostar i butiken.. Kommunens hem-pc paket..=)

Men jag ska ju köra cubase lr logic och DrumkitFromHell och en del mjukvarusynthar.. AMD processorerna funkar alldeles utmärkt att köra med musikprogrammen eller?

Tack för hjälpen alla som svarat=)

najs.. jag köpte ut min för ett halvårsen eller så för 800 spänn.. 😆

hyrde ju genom kommunen i kalmar!! sweet ör det.. men det var innan de började köra ut med plattskärmar.. så jag har en bjässe 19" CRT på 300 kg.. 😉

då får du köra 5.1 i logic.. 😲 efter det funkar det bara till mac!

annars är ju mbox2 eller mbox2 pro jädrans schyssta grejjer!! 😆

OKey.. Mbox2.. Det är då man får med Protools va?

Kan man göra lika mycket i protools som med cubase då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att AMD skulle funka sämre till musik är mer en gammal myt än något man behöver bry sig om idag. För en väldigt massa år sen (datorår i a f 😉), så var det så, men det är absolut inget du behöver tänka på idag.

Hett tips är annars, om du tänker köra med det inbyggda ljudkortet, att ladda ner Asio4all-drivrutinerna här

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...