Jump to content
Annons

Artiklar i Monitor


MrPhil (oregistrerad)

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)

Läste just Monitor, dels en artikel om nya uppdateringen av PT|HD till v 7.2, vilket beskrev att man nu kan dra i fadar, högerklicka etc..... 🙂

Det beskrevs som en STOR uppdatering, som tyvärr inte skulle komma LE-versionerna till del.

Trodde det var ganska basala funktioner som funnits i de flesta andra program sen flera år tillbaka....

Jag fattar inte hur det programmet kunde bli standard o störst i världen... 😉 det SER ju inte ens inbjudande ut.

Sen fanns en bra artikel om uppmickning av instrument som var rätt bra tyckte jag. Lite osäker på om det är OK att länka till den här, eftersom det är en mer eller mindre konkurrerande tidning. 😛 kanske inte ens borde nämnt det?

Du får ta bort detta inlägg om du vill Olsberg! 🙂

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
MrPhil (oregistrerad)
Läste just Monitor, dels en artikel om nya uppdateringen av PT|HD till v 7.2, vilket beskrev att man nu kan dra i fadar, högerklicka etc.....  :rolleyes:

Vaddå? Kan man inte dra i fadearna på PT 7.1? Jag fattar inte...

inte fadar som 'reglarna' utan fadar som 'toningarna' som man har på tagningarna.... man gör en fade out t ex i slutet av en ljudfil. O nu kan man tydligen flytta på den i sidled om man vill göra den längre eller kortare eller flytta på den.

🙂 Sorry, förvirrade nog till det lite.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. nog tusan kan man justera in och utfades i PT ändå? Annars har jag på något müstiskt vis lyckats att inte störa mig på avsaknaden av en så självklar funktion.

Angående utseendet så är det en av PTs största förtjänster enligt mig tillsammans med dess allmänt gedigna känsla. Det har till dags dato aldrig strulat för mig utom i enstaka samband när det varit ej helt stabila pluggar inblandade. Och då kan man knappast skylla på PT. Men som sagt, alla har sin egen smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. nog tusan kan man justera in och utfades i PT ändå? Annars har jag på något müstiskt vis lyckats att inte störa mig på avsaknaden av en så självklar funktion.

Angående utseendet så är det en av PTs största förtjänster enligt mig tillsammans med dess allmänt gedigna känsla. Det har till dags dato aldrig strulat för mig utom i enstaka samband när det varit ej helt stabila pluggar inblandade. Och då kan man knappast skylla på PT. Men som sagt, alla har sin egen smak.

innan 7.2 har fejdarna varit fasta o inte kunnat flyttaws fram o tillbaks utan att man tar bort den o gör en ny fade..

de e den nya funktionen.. visst har man kunnat justera in/ut-fade sen länge.. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
innan 7.2 har fejdarna varit fasta o inte kunnat flyttaws fram o tillbaks utan att man tar bort den o gör en ny fade..

Men det är väl en sån där grej som funnits i 'alla' andra program hur länge som helst nu?

Jag blev helförvånad att de satt o jublade över en så basic funktion.

Taskigt dock att de nya funktionerna inte verkar komma LE-versionen till dels.

PT e grymt överskattat hävdar jag fortfarande 😕

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...