Jump to content
Annons

Waves?


metz

Recommended Posts

Annons

jag tycker det. Jag älskar dom, speciellt renaicanssepluggarna. waves restoration bundle är också underbar. Dom är äckligt dyra och kunde gott få vara billigare, men jag kan inte leva utan dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag e fett nöjd med Waves C1-Sc & LinMB Comp.

Skönt tryck å bra ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. PSP gör kanonbra pluggar. 🙂

Sonalksis är en annan pluggmakare som är helt outstanding och som nog slår de flesta på fingrarna. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla säger att Waves pluggar är så jäkla bra (och dyra). Är dom verkligen det? Lever dom upp till sitt rykte? Är dom verkligen värda sitt pris?

Äger inte Waves pluggar och den enda jag saknar är Ren De-esser. Den bästa digitala de-esser jag testat.

Tycker inte deras pluggar är prisvärda. Möjligtvis om man köper en stor bundle, men så bra/intressanta är inte alla pluggar.

Men visst gör Waves en del fina grejer. Restorationpluggen som någon nämnde tidigare (fast hur ofta behöver men en sån?), limitern L2 och multibandaren C4 är bra exempel.

Om man jobbar på PC [VST] finns det fantastiskt många pluggar och tillverkare idag. Det kan till och med vara snårigt att hålla sig orienterad om allt nytt.

Jag tycker att Sonalksis, PSP, Voxengo, Universal Audio, TC Electronics och URS tillhör de bättre och mer stabila pluggtillverkarna. Elemental Audio Systems också, men dom blev uppköpta och känns tyvärr inte lika intressanta längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Waves håller inte riktigt längre i konkurrensen. Det finns många andra bra tillverkare, många nämnda ovan, som slår både den ena och andra wavespluggen på fingrarna i mina öron. Vissa wavesgrejjer är bra, men att köpa ett helt bundle känns väldigt onödigt när man får så mycket elände på köpet som andra gör mycket bättre. Överlag nej till waves.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en titt på crysonics pluggar.

Har testat demo versionerna och jag tycker det låter mycket bra för väldigt lite pengar.

Så jag funderar på att bli en kund där.

Någon annan som har eller har erfarenhet av crysonic?

Annars kan man juh alltid ladda ner ett par hundra kilo gratis pluggar från www.dontcrack.com, gratis är gott och en del funkar kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waves SSL-pluggar är i alla fall grymt bra. Men jag antar att med tanke på pris är det ännu bättre att köpa Duende även om jag tror att det trots allt blir något dyrare.

ja tummen upp för SSL Pluggarna

förövrigt så är det väll så att waves blivigt en standard ungefär som cubase..

jag tycker absolut att en waves bundle är en bra början om man behöver mera verktyg!

jag skulle inte klara mig utan iallafall..

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Wavespluggarna är otroligt bra, men om de är prisvärda eller ej, det är lite av ett gränsfall....

UAD-kort med diverse pluggar känns mer prisvärt i sådana fall....håller minst samma kvalitet, plus att man får dedikerad processorkraft till pluggarna....!

Som alternativ till Waves kommer ju även SonyOxford pluggarna (alla protoolsanvänder vet vilka dessa är) att släppas till Cubase/Logic....! Vet inte priset på dessa dock, men de anses vara ruskigt bra pluggar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...