Jump to content
Annons

Linköping! IRL 17 nonvember!


Polder

Recommended Posts

Annons
  • Svar 244
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag kom precis hem från mitt livs första utekväll i linköping. Eller ja, alltså den första som inte var tillsammans med en massa studenter överallt. Som en riktig Linköpingsbo! Det var lite coolt, och trevligt att inte snubbla på fulla pojkar i kapsylprydd overall hela tiden. (gissa låten!)

Tokdiggade stället vi var på, trevlig stämning.

Iallafall, när vi gick därifrån så kom jag på att jag inte visste vart Hamlet låg någonstans, och undrade om någon i sällskapet visste om det var ett trevligt ställe, eftersom jag ju tänkte hänga på nästa gång det blir östgöta IRL och den ska vara där.

Svaret blev först en fnysning. Följt av "du var precis där".

Vilken järnkoll man har. När jag blir stor ska jag bli senil.

😆

fan va lyckat. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske tar bilen 🙂

Kan du svänga ner om Lund och hämta upp mig? 😄

Jamen föffan hacke, se till att göra verklighet av det där! Ta med dig dede oxå, han är partajsugen.

Öschötska är fagrare än skånska!

Äh, funkar inte. Insåg precis att jag är på Microsoft-konferens i Barcelona hela den veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske kan jag också, fast det är långt fram i almanackan.

boka in det då!!

jag bör ha mixat o mastrat plattan som jag börjar spela in imrgn då.. om ngn gillar fetgrind, så hojta till så kränger jag!!

Seriöst? Gör du grindcore? 😎

Jag älskar grindcore, det är så coolt. Min favoritlåt är Napalm Death - Right You Are

Den är verkligen jättebra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske kan jag också, fast det är långt fram i almanackan.

boka in det då!!

jag bör ha mixat o mastrat plattan som jag börjar spela in imrgn då.. om ngn gillar fetgrind, så hojta till så kränger jag!!

Seriöst? Gör du grindcore? 😮

Jag älskar grindcore, det är så coolt. Min favoritlåt är Napalm Death - Right You Are

Den är verkligen jättebra 😉

yeah fan va skoj.. jag lirade grindcore i flera år.. det svänger!!! 🙂

btw: BUMP!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

alla kommer va????

Nej. Den enda som kommer är dede, som åker upp från skåne. När han satt sig på tåget, kommer alla en efter en att skriva in i denna tråden att dom tyvärr inte kan, att dom blivit sjuka eller liknande. Så kommer han sitta där på Hamlet ensam och övergiven en stund.. sen ringer han till frugan, som också tar tåget till Linköping för att hålla honom sällskap... men Hamlet hinner stänga innan hon kommer fram, så hon får ta in på hotell. Dede spenderar natten i fyllecell.

Tro mig. Jag är synsk. (eller var det cynisk?)

... men jag planerar att komma iallafall 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

alla kommer va????

Nej. Den enda som kommer är dede, som åker upp från skåne. När han satt sig på tåget, kommer alla en efter en att skriva in i denna tråden att dom tyvärr inte kan, att dom blivit sjuka eller liknande. Så kommer han sitta där på Hamlet ensam och övergiven en stund.. sen ringer han till frugan, som också tar tåget till Linköping för att hålla honom sällskap... men Hamlet hinner stänga innan hon kommer fram, så hon får ta in på hotell. Dede spenderar natten i fyllecell.

Tro mig. Jag är synsk. (eller var det cynisk?)

... men jag planerar att komma iallafall 😆

😉

Du har varit med förr va?

Link to comment
Dela på andra sajter

alla kommer va????

Nej. Den enda som kommer är dede, som åker upp från skåne. När han satt sig på tåget, kommer alla en efter en att skriva in i denna tråden att dom tyvärr inte kan, att dom blivit sjuka eller liknande. Så kommer han sitta där på Hamlet ensam och övergiven en stund.. sen ringer han till frugan, som också tar tåget till Linköping för att hålla honom sällskap... men Hamlet hinner stänga innan hon kommer fram, så hon får ta in på hotell. Dede spenderar natten i fyllecell.

Tro mig. Jag är synsk. (eller var det cynisk?)

... men jag planerar att komma iallafall 🙂

🙂🙂😆

e det positiva klubben? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag kommer, svart jacka denna gång har hamnat i en black metal svacka 🙂 går snart över i en rosa pop period med lätta stänk av finsk skrik kör och andalusisk mandolinserenad 🙂 .

Be there säjer brännsven

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer, svart jacka denna gång har hamnat i en black metal svacka 🙂 går snart över i en rosa pop period med lätta stänk av finsk skrik kör och andalusisk mandolinserenad 🙂 .

Be there säjer brännsven

YÄH!!!

just nu försöker jag lära mig strupsång.. fan va de e coolt...!! såg btw en dokumentär om det för inte så länge sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sågs på Stora torget och gled vidare upp till Hamlet. Där väntade Florian med en kompis.

Väl inne slog vi oss ner vid ett bord. En servitris tassade fram till bordet, och vi beställde dricka. Själv var jag hungrig, inte törstig och vi bestämde oss för att käka också.

Vi tog in menyerna. Bengt (Vallhagen) tog en snabb titt.

-Det här tycker jag är fantastiskt. Det här stället har nog haft samma meny de senaste 25-30 åren. Det är bara priserna som är annorlunda, skrattade Bengt.

Servitrisen log generat.

Haha 😄

Florians kompis Hasse, den ende av oss som för kvällen var iförd hatt, var lite nyfiken på vilka vi var.

Han tog på sig rollen som kvällens moderator och satte igång en presentationsrunda så att han skulle få veta lite kort om oss.

Lotta (Gladys) började, och berättade om sina folkhälso-studier. Vi andra insåg hur lite vi visste om varandra. Vi tyckte att presentationerna gärna fick fyllas ut lite så vi fick veta saker.

Hasse bröt varje presentation med ett:

-Kort presentation sa jag

-Nää! Fortsätt, sa vi andra. 🙂

När Jonas presenterat sig, kom servitrisen fram till bordet. Det såg inte Bengt som började presentera sig utförligt. Servitrisen stod kvar försynt och inväntade att vi skulle beställa mat. Bengt fortsatte snacka.

-Det kändes lite pinsamt förut faktiskt. "Ska'du göra ikväll då? Ja, jag ska träffa några polare. Vicka'rå rå? Ah, det är polare från innnternet." Vad ska man säga?

När Bengt var klar, tog servitrisen upp beställningarna.

-Och du? frågade hon Göran.

-Nä, jag... Eller ja. Eh, jag väntar lite, sa Göran och höll sedan sin presentation.

Servitrisen tittade lite försynt på andra sidan av bordet och plockade upp beställningarna där under tiden.

Presentationerna gick bordet runt och slutade hos Hasse. Han var den enda som gjorde en kort presentation. Den var så kort att jag inte minns vad han gjorde eller vem han var egentligen. Nåja... 😆

Efter en lång stunds tjatttrande smyger min paparazzi-mobilkamera fram vid bordet.

irl01ch7.jpg

-Du! Jag ser allt den där kameran, säger Viktor.

Sedan diskuteras Florians studio, varför han flyttade ner till Östergötland och vad han fick ge för sitt hus.

irl02ko4.jpg

Från vänster: Lotta, Jonas och Bengt...

irl03vp8.jpg

...och på hörnet, Göran (Burnin' Sven). Han berättar om gitarrinspelningarna han gjorde till Melodifestivaldemon, fortfarande med jackan på.

irl04cz0.jpg

Maten anländer och vi kastar oss ner i tallrikarna. Eller ja, inte Vallhagen.

Bengan har många roliga berättelser och anekdoter. 🙂

Han berättar om när han började med hemstudion, att det egentligen var 80-talet som var hans årtionde,

roliga händelser han varit med om, vad han jobbar med nu - och Sonar.

irl05vo2.jpg

-Jag är nöjd med Sonar, är jag! säger han.

Florian kränger sitt album till de som vill ha. På konvolutet spotar jag en bakgrundsvy från Vimmerby.

irl06hu5.jpg

Florian berättar att bakgrunden på andra sidan av konvolutet är från min nuvarande stad Kalmar.

-Vi stannade där på på vägen till Öland. Det var då jag skulle hämta upp ljudabsorbenterna. Ja den historien känner väl alla till i forumet...

Ett leende sprids kring bordet. 🙂

irl07ak3.jpg

När vi andra har ätit klart sedan ett tag tillbaka och gänget funderar på att beställa in mer dricka blir Bengt påmind om att han mest underhållt oss andra och inte rört sin egen tallrik än.

Hasse med hatten tar fotot ovan, och går iväg och spelar Black Jack.

Jonas snackar analogbandare med Florian. Jag snackar Cubase med Lotta.

Gänget beställer in nästa omgång och låter servitrisen rabbla upp alla ölsorter som finns i huset.

Medan vi väntar fipplar jag med kameran för att försöka få bättre och skarpare bilder, vilket är svårt i en så pass mörk lokal. Men dels kan man ta panoramakort...

irl08bp3.jpg

...och så kan man spela in filmklipp.

-Vad säger du? Filmar du? säger Bengt.

Bengt och Florian tar över mobilen och filmar. 😆

vallhagen_filmar.mpg

Tiden går fort när man har roligt. Jag måste fånga den sista bussen, och samma sak för Florian + Hasse.

Vi tre betalar och tar på oss jackorna för att gå. Det påminner Göran.

-Ja, jackan skulle jag kanske tagit av mig.

irl09mp1.jpg

'til next time boys! 🙂

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...