Jump to content
Annons

Ljudspektrum?


furstan

Recommended Posts

Tjoho,

Har Cubase 4 på ingående (beställt och det verkar som om det dimper ner på fredag). Kan man i det få upp frekvenskurva på det inspelade materialet? Om jag på en elgitarr spelar A, 440 Hz så vill jag kunna se övertonsserien och hur starka alla övertoner är m.m. Går det? Om inte, vad finns det för program som klarar av jobbet?

Om ni inte har någon erfarenhet av Cubase 4 (vilket det nästan bara lär vara Majken som har?) så lär det ju finnas i Cubase 4 om det fanns i SX-versionerna.

/Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns faktiskt en spektrum analysator i Cubase 4. Jag ha fel men tror att den kommer från Nuendo och heter Multiscope. Den ingår dock inte i Studio-versionen om jag minns rätt.

Annars är det som sagt SPAN eller Inspector som gäller.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tackar. Det är den fulla versionen som jag beställt. Känns lite överflödigt med tanke på att jag inte är så duktig att jag kan uttnyttja allt, men det är en och annan grej som jag "inte klarar mig utan" 😆

Ska leta efter den när jag får cubase, annars så kör jag på Voxengo. Är nöjd med alla deras grejjer hittills, men då har jag bara provat gratisgrejjerna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...