Jump to content
Annons

Sidewalk People - Hawaii Theme.mp3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hawaii Theme

ARTIST/GRUPP: Sidewalk People

GENRE: pop/dans

LÅTLÄNGD: 3:07

KOMPOSITÖR: Martin Sörensson, Peter Davidsson, Henrik Hallén Mattias Boqvist

PRODUCENT: Sidewalk People

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STATUS: snart färdig

Hej

Vi har precis färdigställt en låt som heter Hawaii theme. Eftersom den inte är helt färdig formmässigt så hade det varit kul med lite idéer från er här på forumet.

jag hoppas att ni gillar den.

Säg gärna vad ni tycker.

vänligen / Martin Sörensson

hawaiitheme.mp3

Redigerat av martinsörensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Hur tusan fick ni så bred stereobild? Konsthuvud? Känns BAKOM örat.

Bra melodi, lite för slick för min smak och känns knappast lekfullt utan snarare coolt och tillrättalagt - ute i min värld.

Formmässigt bra uppbyggt. Men jag tycker andraversen borde komma 0:59 - där ni har ett gitarrbreak, som inte för låten framåt. Våga vara enformiga med huvudmelodin, så den sätter sig. Och för en danslåt tycker jag ni tappar ni för mycket runt 02:13. Bra refräng och bra refrängsång, bra röst. Vill höra mer där, tycker inte ni ska vara skrajja för att lägga ut hela låten.

tre av fem. För seriöst & coolt för mig.

EDIT: Hackeman här på forumet har en teori om att alla melodier som man visslar i en låt sätter sig snabbare. Han har säkert något att säga om det här.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... inte dåligt alls, men ändå inte riktigt bra. Det känns liksom för enkelt på något sätt, nästan lite tramsigt. T ex ska man vara gud fader själv eller Abba för att kunna skapa slingor som går att spela om och om igen utan förändring.

Trots allt är det ändå snyggt utfört, väl mixat och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...