Jump to content
Annons

Mollrock


Cliff

Recommended Posts

LÅTNAMN: He should be gone by now

ARTIST/GRUPP: Cliff

GENRE: Mollrock

LÅTLÄNGD: 2:59

KOMPOSITÖR: Cliff

PRODUCENT: Cliff

EV. MEDVERKANDE: Tesson

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLEK: 4.1 mb

STATUS: Behöver mixtips...

Nu behöver jag verkligen friska goa öron, jag inser att jag är en kratta på att mixa, men jag vill iallafall få det att låta någorlunda ok, ni vet hur det är, man drar i en regel då sticker något annat iväg, jag tycker att en del grejjer är på plats, men som helhet låter det inget vidare.

Så kom gärna med tips och infallsvinklar, och lite tyckeri om låten som låt är ju ochså kul 😕

Streamad version utan text...:

He should be gone by now

Redigerat av Cliff
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skumt, jag har konverterat den som mp3:a via Itunes, och sedan ladat upp den som det står att man ska göra.

Jag hittade den här tråden om det, men det verkar ju lite onödigt krångligt.

Jag ska testa och ladda upp den igen.

Det är fel på filuppladdningen just nu...

Det går ju att lyssna.. om man laddar hem låten själv...

Spelar ingen roll om du laddar upp den igen...tyvärr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag har lagt den som stream här.

He should be gone by now

Helthetsintrycket känns väldigt elektroniskt, vilket säkert är din avsikt. Känns som en 80-talsflört. Inte riktigt min bag, men jag tycker ändå komposition känns välarrad, och ljuden funkar bra ihop.

Det enda jag egentligen "störde" mig på var sången, hade önskat lite mer känsla. När du klämmer i (hesar till det) blir det dock genast mycket bättre. Dock måste jag påpeka att sången känns avsevärt mycket bättre i vers två, kanske att texten passar bättre till melodin... Känns inte lika krystat.

Refrängen funkar riktigt bra med körerna....

Bra betyg på mixen annars, känns 80 som sagt. Sen är jag inte rätt person att bedömma låtens om sådan, fint jobb i alla fall!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan välja spara som... när det står Index.php så döp om den till .mp3 istället så funkar det att lyssna.

Förövrig så tror jag inte jag ska bedöma detta då det inte alls är mitt bord. Rösten låter dock kanon! Lite cool, jag står på avstånd o kollar in och bryr mig inte så mycket känsla - hehehehe om det nu går att hajja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...