Jump to content
Annons

XTZ 99 WMT-monitorer, någon som lyssnat?


wovenhand

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...

tjena ! jag har ett par sådana till min hemmabioanläggning, det är bra bas o bra diskant i dom, speciellt diskanten, men problemet är att det lägre mellanregistret är för svagt så röster, speciellt manliga låter rätt taniga. absolut inget jag skulle rekkomendera dej att använda vid mixning 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

När de kommer med sådana här påståenden, så säger det mig att de inte har koll på vad det handlar om:

3 st spikes ingår för minska på överföring av vibrationer till golvet, stativet eller basmodulen.

Spikes leder bara ner samma mängd vibrationer på mindre yta. Mer koncentrerat - men fortfarande exakt samma mängd energi - så de är helt meningslösa annat än för designens skull. Jag har inte hört högtalarna - men med tanke på denna felaktighet, så tycker jag att risken är stor att annat också är felaktigt i beskrivningen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Är nyfiken om så pass billiga (ca 2200kr/par) monitorer kan hålla vad de skryter om.

"Frekvensomfång 40-35000 Hz +/- 6 dB"

+/- 6 är inte jättebra.

Skulle vilja se kurvan, var toppar o dippar finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...