Jump to content
Annons

Mixdown distar på min pc


Exil

Recommended Posts

Har suttit och gjort en mixdown på en låt och som rubriken säger distar det när jag för över låten till min PC, eller skickar den till andra. När jag har suttit i Logic har det inte peakat nånstans. Ingen ljudfil har klippt vid inspelning eller vid mixning. Jag använder Terratec Phase X24fw som jag byter mellan mina datorer. Alltså är det samma ljudkort på båda datorerna.

Nu kommer det skumma. När jag lyssnar med lurar från phones på ljudkortet distar det inte. Men när jag lyssnar i mina monitorer i min pc ,distar det.

Vänner som jag skickat låten till har också klagat över att det distar. Så det är inte min pc det är fel på. Det känns snarare som det är något med min mac eller Logic.

Skumt, inte sant?

Ljudexempel

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
distar inte hos mig hörrudu

Oj, nu börjar det bli lite läskigt hah. Kör du mac eller pc? Ska väl inte spela nån större roll egentligen men bara för att?

pc.

Om det är sån där elak digitaldist du menar. Någon sådan hör jag itne.

Link to comment
Dela på andra sajter

distar inte hos mig hörrudu

Oj, nu börjar det bli lite läskigt hah. Kör du mac eller pc? Ska väl inte spela nån större roll egentligen men bara för att?

pc.

Om det är sån där elak digitaldist du menar. Någon sådan hör jag itne.

Det distar framför allt på refrängen, vid de lugna partierna distar det inte, men på refrängen rätt rejält. Flera av mina vänner har även klagat, så det kan inte bara vara min dator :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså vafan är det här. Det distar inte hos mig idag, hur skumt som helst. Det som gör mig mest förvirrad är att andra har påstått att det distar :S

Men det är inte jag som har skrivit låten, så det är ingen reklam det här :rolleyes:. En singsongare på skolan som jag hjälpte att spela in bara, eftersom vi som går musikproduktion sammarbetar med singsongarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...