Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Upddaterar denna tråd nu, har nämligen problem med att kunna spela på mina software syntar, de reagerar inte alls trots att programmet visar midi aktivitet. Vad kan det vara för problem? Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara. 😄

Mvh

Danne

Edited by trancedanne
Annons
Posted

jasså där ser man tack som fan 😄 Nu så har jag ändrat till usb men min software synt reagerar fortfarande inte även om det visar midi activity i programet, något jag har glömt att göra? 🥰

Posted
jasså där ser man tack som fan 😉 Nu så har jag ändrat till usb men min software synt reagerar fortfarande inte även om det visar midi activity i programet, något jag har glömt att göra? 🥰

strunta i cubase o bara köra reason för synthar, har du glömt.. !!!! 😄

Posted

haha det är väll trummorna som är reasons främsta vapen? 😱

Aja i alla fall någon som vet varför syntarna i programmet inte reagerar även om det visar midi aktivitet?? 😄

Posted (edited)
haha det är väll trummorna som är reasons främsta vapen? 😄

Aja i alla fall någon som vet varför syntarna i programmet inte reagerar även om det visar midi aktivitet??  🙁

trummorna som främsta vapen!??

nenenene, nu har du missuppfattat alllt.. 😄

reason är ett starkt vapen i kampen! :rolleyes:

edit: starkaste!

Edited by IDF
Guest mickeand
Posted

När jag har haft liknande problem så har jag som regel gjort något av följande:

* Inte kopplat MIDI-spårets IN till mitt USB-keyboard

* Inte kopplat MIDI-spårets OUT till det VSTi som jag vill använda (alt till fel VSTi)

* Inte aktiverat (enable) spåret för inspelning alt glömt slå på monitoring på spåret

* Har även råkat utför att spåret varit inställt så att det tar emot data på fel midi-kanla/-er. Fast det är ett område jag inte riktigt behärskar, så det ska jag inte ge mig in på.

Sedan brukar jag få starta om Cubase typ varje gång jag ska använda det därför att jag startat programmet innan mitt USB-keyboard (ett Oxygene8 v1) hunnit starta upp helt och hållet 😆

/mickeand.