Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag Àr ny pÄ inspelningsbiten och har stött pÄ ett problem.

Jag vill kunna spela in det som kommer frÄn micken samt höra musiken i lurarna utan att det spelas in.

Just nu lyckas jag fÄ utslag i cubase endast nÀr jag trycker pÄ "monitor" knappen pÄ tracken och dÄ blir ljudet metaliskt och Ät rundgÄngshÄllet.

Jag tror inte jag lyckas koppla rÀtt pÄ mixerbordet eller stÀlla in rÀtt instÀllningar i cubase(ljudkortsdrivrutinen).

Nu gÄr utljudet frÄn Mix-utgÄngarna pÄ mixerbordet.

Jag har ett gammalt Soundcraft Spirit Folio 12 samt ett Delta Audiophile 2496 ljudkort.

Vet inte om jag förklarat pÄ rÀtt sÀtt men om du har en lösning eller Äsikt fÄr du gÀrna posta den hÀr

Med ytterst vÀnliga hÀlsningar

Fabian

Annons
Postat

Om du inte trycker pÄ monitorknappen och trycker pÄ rec istÀllet sÄ hÀnder det nog grejer ska du se.

Se till att bara skicka in ljudet frÄn micken och inte utljudet frÄn datorn tillbaks in i datorn.

Har du nÄgon buss pÄ mixerbordet du kan ansluta till ingÄngen pÄ ljudkortet?

Det vore ju det bÀsta. DÄ kan du ju styra vilken kanal som gÄr till bussen som skickar det vidare till ljudkortet.

SÄ att master bussen kan spela upp det du vill höra.

Annars kan du har nÄgra aux:ar ut frÄn mixern du kan skicka ljudet genom till ljudkortet.

Har du inga bussar sÄ fÄr du vÀl skicka sÄngen via insertporten pÄ kanalen men det Àr inte att föredra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.