Jump to content
Annons

Nya pengar - Fler ideer - Mer dilemman


Bastian

Recommended Posts

Hej.

Jag använder i skrivande stund en ROland JV2080 ljudmodul och ett Oberheim MC1000-88 masterklaviatur.

Jag har börjat spela mycket live och har därför tröttnat på följande:

- modulens ljud

JAg behöver bättre piano, orgel och rhodesljud samt ett enkelt sätt att köra diverse effekter.

- Masterklaviaturets tyngd

Som en stridsvagn!

Så hur ska jag göra?

Grejen är att masterklaviaturet, när det väl är på plats, är underbart och spela på. Vidare är modulen också bra, framförallt som grund i studion, och hade jag lagt manken i att programmera den så hade det kankse funkat, men detta har jag inte tid och kunskap i att göra.

Kanske ska köpa expanssionskort till den? (Är dessa tillräckligt bra?)

Eller kanske en Nord Stage? (sjysst lösning men ganska dyr)

Eller nån minimodul med just de grunljuden jag söker och sen nån slags effektbox som är lätt att använda med tex pedaler?

Några tips förslag?

I grund och botten handlar det inte om pengar, men det är ju en variabel som tål att tänkas på... (Jag behöver ju den sista ölen också)

MVH

B

Redigerat av Bastian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo har tänkt i de banorna också, men jag vill gärna ha en optimerad sak för just det jag söker - en laptop kan man ju göra mycket annat med. JAg tror dock det kommer gå åt detta hållet om ett par år.

Lutar åt att köpa ett nord elektro rack samt individuella effectpedaler.

Verkar vara en hyfsad lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har tänkt i de banorna också, men jag vill gärna ha en optimerad sak för just det jag söker - en laptop kan man ju göra mycket annat med. JAg tror dock det kommer gå åt detta hållet om ett par år.

Lutar åt att köpa ett nord elektro rack samt individuella effectpedaler.

Verkar vara en hyfsad lösning?

Basitan du sitter väl inte på jobbet och tittar på forum?! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har tänkt i de banorna också, men jag vill gärna ha en optimerad sak för just det jag söker - en laptop kan man ju göra mycket annat med. JAg tror dock det kommer gå åt detta hållet om ett par år.

Lutar åt att köpa ett nord elektro rack samt individuella effectpedaler.

Verkar vara en hyfsad lösning?

Basitan du sitter väl inte på jobbet och tittar på forum?! 😱

tog ledigt så jag kunde kolla i musikaffärer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...