Ekua Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 (redigerat) Hej pĂ„ er! Jag har surfat runt pĂ„ denna sida under en lĂ€ngre tid och fĂ„tt hjĂ€lp med nĂ€stan alla mina frĂ„gor genom att söka runt i gamla topics. SĂ„ jag har inte kĂ€nnt nĂ„got behov av att registrera mig. Men nĂ„gon gĂ„ng ska man ju det! Ăr en 21 Ă„rig kille med musik och inspelning som största intresse. Ăr vĂ€l egentligen musikkomposition som Ă€r mitt huvudintresse, men som ni vet sĂ„ vill man ju kunna spela in sina alster och fĂ„ dem lĂ„ta bra och dĂ„ kommer ju sjĂ€lvklart hemstudio intresset. har en ganska simpel uppsĂ€ttning grejor. Ljudkort: M-audio USB audiophile (som snart byts ut dĂ„ det inte Ă€r nĂ„got vidare) Preamp: M-audio DMP-3 Midiklaviatur: M-audio Oxygen 49v2 Hörlurar: AKG 240 Mickar: Shure SM57 och AKG1000mkIII Har Ă€ven lite Gitarrutrustning: Gitarr: Fender Telecaster 52 reissue med bigsby (made in japan) Gitarr 2: Gammal lawsuit telecaster deluxe med p90ÂŽs. Akustisk: Tanglewood TW15 FörstĂ€rkare: Fender Twin Reverb frĂ„n 1970 utan master. Pedaler: Boss DD-20, Boss CS-2, Marshall Shredmaster, Dunlop TVP-1. TyvĂ€rr fĂ„r jag inte sĂ„ mycket anvĂ€dning av gitarrprylar i min lĂ€genhet. Ăr vĂ€l ett popsnöre egentligen, diggar musik som: Mercury Rev Radiohead The most serene republic Coldplay Deathcab for cuties The Mars Volta Men Ă€ven vanlig snĂ€llpop/gladpop och kan till och med sĂ€tta pĂ„ nĂ„got metal album dĂ„ och dĂ„ för omvĂ€xlingens skull. Ăr som sagt vĂ€ldigt grön inom omrĂ„det att spela in/mixa/mastra osv men tycker att jag Ă€r pĂ„ godvĂ€g med hjĂ€lp av de tips och trix och problem som tas upp hĂ€r pĂ„ forumet! SĂ„ ett stort tack till er som tar er tid att hjĂ€lpa oss nybörjare! VĂ€nliga HĂ€lsningar Joel Andersson Ărebro Redigerat 15 september 2006 av Ekua
Hellpig Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Bugar och slÄr huvudet i golvet... aj som fan... jamen hej Ä vÀlkommen dÄ, va!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.