Jump to content
Annons

Test av V-amp 2 (ljudexempel)


Mutz

Recommended Posts

Har gott i tankarna på att köpa mig en Pod xt, helst en pro (rackmodellen). Men dom kostar lite mer än vad jag har lust att lägga för tillfället och det är tunt med beg. pod:ar. Så slog det mig att både älskade och hatade behringer har ju sin V-amp. Har inte fått något grepp om vad folk tycker om V-ampen. Ut på vendolin och tittade, hittade en V-amp pro (rackmodellen) samma ljudmodul som V-amp 2. Till ett riktigt bra pris. Lånade hem jobbarkompisens V-amp 2. Här är resultatet efter ca 10min rattandes och en snabbinspelning av ett riff. Tycker jag fick till ett rätt fett sound. Vad säger ni? Ska jag slå till på V-ampen eller kasta ut ca 2.000kr till för en pod?

LJUD EX:

Blev mycket text.....

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag sitter själv på en V-AMP Pro, rackformatet. Grymt bra POD. Pod XT klår den, garanterat, men V-Ampen gör sitt jobb riktigt bra för mycket billigare pengar.

Handlar det om pengar hade jag valt V-Ampen och jag kan garantera dig att du blir nöjd med resultatet. Handlar det om den bästa kvalitén av de båda hade jag kört Poden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter själv på en V-AMP Pro, rackformatet. Grymt bra POD. Pod XT klår den, garanterat, men V-Ampen gör sitt jobb riktigt bra för mycket billigare pengar.

Handlar det om pengar hade jag valt V-Ampen och jag kan garantera dig att du blir nöjd med resultatet. Handlar det om den bästa kvalitén av de båda hade jag kört Poden.

Är precis så jag känner... V-ampen är så gryyymt prisvärd.... Lutar starkt åt att det blir den jag har på g... Om ingen lyckas övertyga mig annat :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara provat Bass V-ampen och den är inte lika bra som Line 6:s alternativ men för pengarna är den bra. Kan tänka mig att det gäller för V-amp 2 också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bättre på alla sätt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna få en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lägga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frågan är om det låter över 2000kr bättre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram på noll och ingenting... på v-amp 2 som jag lånat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bättre på alla sätt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna få en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lägga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frågan är om det låter över 2000kr bättre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram på noll och ingenting... på v-amp 2 som jag lånat.

det viktiga är ju att du är nöjd. sen det här med värdet och pengar... om du spelar väldigt mycket så får du slå ut prisskillnaden på hur mycket du använder den.

spelar du bara lite ibland, så kanske det inte är värt att gå på det dyrare (och lite bättre alternativet), men om du använder den väldigt mycket så kanske det är bättre att satsa lite högre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bättre på alla sätt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna få en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lägga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frågan är om det låter över 2000kr bättre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram på noll och ingenting... på v-amp 2 som jag lånat.

det viktiga är ju att du är nöjd. sen det här med värdet och pengar... om du spelar väldigt mycket så får du slå ut prisskillnaden på hur mycket du använder den.

spelar du bara lite ibland, så kanske det inte är värt att gå på det dyrare (och lite bättre alternativet), men om du använder den väldigt mycket så kanske det är bättre att satsa lite högre.

Sant.. Det är ju mest för demos för skoj skull... Men det är klart när man lirar in demo med bandet vill man ha det så bra som möjligt är.... Hmmm Nej tror det blir V-ampen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bättre på alla sätt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna få en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lägga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frågan är om det låter över 2000kr bättre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram på noll och ingenting... på v-amp 2 som jag lånat.

Har personligen ägt/äger de flesta line6, boss, behringer poddar. Jag kan varmt rekommendera pod xt, medans behringer hade lite tunnare "budget" sound. Speciellt bass v-ampen som rent ut sagt sög.

Vad gäller gt-8:an så är den en mellan ting. Det enda coola är egentligen dubbla processorer.

Har du råd att köpa en Pod xt pro så tycker jag att du ska göra det framför en v-amp 2. Om du tycker att det är för mkt pengar så satsa hellre på en pod xt eller pod xt live, det är ju samma effekter och ljudkvalitet.

Men det bästa är som vanligt att dra till lokala musikaffären och testa dem alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bättre på alla sätt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna få en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lägga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frågan är om det låter över 2000kr bättre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram på noll och ingenting... på v-amp 2 som jag lånat.

Har personligen ägt/äger de flesta line6, boss, behringer poddar. Jag kan varmt rekommendera pod xt, medans behringer hade lite tunnare "budget" sound. Speciellt bass v-ampen som rent ut sagt sög.

Vad gäller gt-8:an så är den en mellan ting. Det enda coola är egentligen dubbla processorer.

Har du råd att köpa en Pod xt pro så tycker jag att du ska göra det framför en v-amp 2. Om du tycker att det är för mkt pengar så satsa hellre på en pod xt eller pod xt live, det är ju samma effekter och ljudkvalitet.

Men det bästa är som vanligt att dra till lokala musikaffären och testa dem alla.

Mmm... Det är ju det att en vanlig pod xt ligger om man skulle ha tur att hitta en beg kanske på 2000-2500 Det är 1500-1800 mer än vad jag får betala för V-amp pron... Men samtidigt kanske det ändå är värt dom extra slantarna... Hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, spring (eller åk, cykla whatever) till närmsta 4sound butik och provlyssna! 😆

Eller välj din favoritbutik 😏

Så svårt dock att få en uppfattning genom att bara lyssna i lurar mm... Men skulle va intressant att A/B lyssna dom lite. Dock tror jag inte 4sound här istan säljer behringer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...