Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har gott i tankarna pÄ att köpa mig en Pod xt, helst en pro (rackmodellen). Men dom kostar lite mer Àn vad jag har lust att lÀgga för tillfÀllet och det Àr tunt med beg. pod:ar. SÄ slog det mig att bÄde Àlskade och hatade behringer har ju sin V-amp. Har inte fÄtt nÄgot grepp om vad folk tycker om V-ampen. Ut pÄ vendolin och tittade, hittade en V-amp pro (rackmodellen) samma ljudmodul som V-amp 2. Till ett riktigt bra pris. LÄnade hem jobbarkompisens V-amp 2. HÀr Àr resultatet efter ca 10min rattandes och en snabbinspelning av ett riff. Tycker jag fick till ett rÀtt fett sound. Vad sÀger ni? Ska jag slÄ till pÄ V-ampen eller kasta ut ca 2.000kr till för en pod?

LJUD EX:

Blev mycket text.....

Redigerat av Mutz
Annons
Postat

Jag sitter sjÀlv pÄ en V-AMP Pro, rackformatet. Grymt bra POD. Pod XT klÄr den, garanterat, men V-Ampen gör sitt jobb riktigt bra för mycket billigare pengar.

Handlar det om pengar hade jag valt V-Ampen och jag kan garantera dig att du blir nöjd med resultatet. Handlar det om den bÀsta kvalitén av de bÄda hade jag kört Poden.

Postat
  Hellhoff sa:
Jag sitter sjÀlv pÄ en V-AMP Pro, rackformatet. Grymt bra POD. Pod XT klÄr den, garanterat, men V-Ampen gör sitt jobb riktigt bra för mycket billigare pengar.

Handlar det om pengar hade jag valt V-Ampen och jag kan garantera dig att du blir nöjd med resultatet. Handlar det om den bÀsta kvalitén av de bÄda hade jag kört Poden.

Är precis sĂ„ jag kĂ€nner... V-ampen Ă€r sĂ„ gryyymt prisvĂ€rd.... Lutar starkt Ă„t att det blir den jag har pĂ„ g... Om ingen lyckas övertyga mig annat :-)

Postat

Har bara provat Bass V-ampen och den Àr inte lika bra som Line 6:s alternativ men för pengarna Àr den bra. Kan tÀnka mig att det gÀller för V-amp 2 ocksÄ...

Postat

Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bÀttre pÄ alla sÀtt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna fÄ en för under 3000 begagnad.

// Klas

Postat
  Magnetic sa:
Tjena

Ta och kolla in Boss GT8. Bra mycket bÀttre pÄ alla sÀtt en den V-Amp 2 jag hade tidigare. Du borde kunna fÄ en för under 3000 begagnad.

// Klas

Ska jag lÀgga dom pengarna blir det en Pod xt pro..

Men frĂ„gan Ă€r om det lĂ„ter över 2000kr bĂ€ttre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram pĂ„ noll och ingenting... pĂ„ v-amp 2 som jag lĂ„nat.

Postat
  Mutz sa:
  Magnetic sa:
Tjena

// Klas

Men frĂ„gan Ă€r om det lĂ„ter över 2000kr bĂ€ttre. Är riktigt nöjd med det ljudet jag skruva fram pĂ„ noll och ingenting... pĂ„ v-amp 2 som jag lĂ„nat.

det viktiga Àr ju att du Àr nöjd. sen det hÀr med vÀrdet och pengar... om du spelar vÀldigt mycket sÄ fÄr du slÄ ut prisskillnaden pÄ hur mycket du anvÀnder den.

spelar du bara lite ibland, sÄ kanske det inte Àr vÀrt att gÄ pÄ det dyrare (och lite bÀttre alternativet), men om du anvÀnder den vÀldigt mycket sÄ kanske det Àr bÀttre att satsa lite högre.

Postat
  Itzhak sa:
  Mutz sa:
  Magnetic sa:
Tjena

// Klas

det viktiga Àr ju att du Àr nöjd. sen det hÀr med vÀrdet och pengar... om du spelar vÀldigt mycket sÄ fÄr du slÄ ut prisskillnaden pÄ hur mycket du anvÀnder den.

spelar du bara lite ibland, sÄ kanske det inte Àr vÀrt att gÄ pÄ det dyrare (och lite bÀttre alternativet), men om du anvÀnder den vÀldigt mycket sÄ kanske det Àr bÀttre att satsa lite högre.

Sant.. Det Àr ju mest för demos för skoj skull... Men det Àr klart nÀr man lirar in demo med bandet vill man ha det sÄ bra som möjligt Àr.... Hmmm Nej tror det blir V-ampen...

Postat
  Mutz sa:
  Magnetic sa:
Tjena

// Klas

Har personligen Àgt/Àger de flesta line6, boss, behringer poddar. Jag kan varmt rekommendera pod xt, medans behringer hade lite tunnare "budget" sound. Speciellt bass v-ampen som rent ut sagt sög.

Vad gÀller gt-8:an sÄ Àr den en mellan ting. Det enda coola Àr egentligen dubbla processorer.

Har du rÄd att köpa en Pod xt pro sÄ tycker jag att du ska göra det framför en v-amp 2. Om du tycker att det Àr för mkt pengar sÄ satsa hellre pÄ en pod xt eller pod xt live, det Àr ju samma effekter och ljudkvalitet.

Men det bÀsta Àr som vanligt att dra till lokala musikaffÀren och testa dem alla.

Postat

Japp, spring (eller Ă„k, cykla whatever) till nĂ€rmsta 4sound butik och provlyssna! 😕

Eller vĂ€lj din favoritbutik 😄

Postat
  funky monk sa:
  Mutz sa:
  Magnetic sa:
Tjena

// Klas

Har personligen Àgt/Àger de flesta line6, boss, behringer poddar. Jag kan varmt rekommendera pod xt, medans behringer hade lite tunnare "budget" sound. Speciellt bass v-ampen som rent ut sagt sög.

Vad gÀller gt-8:an sÄ Àr den en mellan ting. Det enda coola Àr egentligen dubbla processorer.

Har du rÄd att köpa en Pod xt pro sÄ tycker jag att du ska göra det framför en v-amp 2. Om du tycker att det Àr för mkt pengar sÄ satsa hellre pÄ en pod xt eller pod xt live, det Àr ju samma effekter och ljudkvalitet.

Men det bÀsta Àr som vanligt att dra till lokala musikaffÀren och testa dem alla.

Mmm... Det Àr ju det att en vanlig pod xt ligger om man skulle ha tur att hitta en beg kanske pÄ 2000-2500 Det Àr 1500-1800 mer Àn vad jag fÄr betala för V-amp pron... Men samtidigt kanske det ÀndÄ Àr vÀrt dom extra slantarna... Hmm...

Postat
  X-enon sa:
Japp, spring (eller Ă„k, cykla whatever) till nĂ€rmsta 4sound butik och provlyssna! 😆

Eller vĂ€lj din favoritbutik 😏

SÄ svÄrt dock att fÄ en uppfattning genom att bara lyssna i lurar mm... Men skulle va intressant att A/B lyssna dom lite. Dock tror jag inte 4sound hÀr istan sÀljer behringer..

Postat

En fördel med PodXt Ă€r dessutom att du kan köpa till extrapacket med ljud, varav en del Ă€r riktigt bra... +basexpansion om du skulle behöva det. 😏

Postat
  funky monk sa:
med risk för att lÄta tjatig: testa dem mot varandra. Jag kan nÀstan lova dig att alla tvivel försvinner nÀr du hör vad de gÄr för.

Uschh vad sÀker du lÄter... Jag som "nÀstan" hade bestÀmt mig......

Postat
  Hellpig sa:
En fördel med PodXt Ă€r dessutom att du kan köpa till extrapacket med ljud, varav en del Ă€r riktigt bra... +basexpansion om du skulle behöva det. 😏

Mmm.. basexpansion delen Àr ju rÀtt lockande dÄ jag i regel lÀgger bas ocksÄ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.