Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag tycker att spelbarheten Ă€r rĂ€tt lĂ„g, och att ljudet Ă€r rent ut sagt bedrövligt. MĂ„nga av deras guror Ă€r billiga dock... 😳

NĂ€, satsa pĂ„ en Ibanez med shyssta mickar istĂ€llet. 😆

Postat
  guitarfreak sa:
  Lynxo sa:
NĂ€, satsa pĂ„ en Ibanez med shyssta mickar istĂ€llet. 🙂

MĂ„nga av deras guror Ă€r billiga dock... 😳

Det kallas prisvĂ€rd. 😆 (Dom flesta av dom i alla fall...)

Postat
  Lynxo sa:
  guitarfreak sa:
  Lynxo sa:
NĂ€, satsa pĂ„ en Ibanez med shyssta mickar istĂ€llet. 😄

MĂ„nga av deras guror Ă€r billiga dock... đŸ˜±

Det kallas prisvĂ€rd. 😎 (Dom flesta av dom i alla fall...)

det beror helt pÄ gitarren.. deras metall-plankor Àr helt vÀrdelösa.. RG Àr typ den sÀmsta serien ngnsin.......

tycker jag! 🙁

Postat

Okej, dĂ€r gĂ„r vĂ„ra Ă„sikter isĂ€r. MĂ„nga RG-modeller (dock ej alla) tycker jag Ă€r riktigt bra. Fan sĂ„ mycket snyggare Ă€n BC Richs fĂ€rgglada plankor i alla fall. đŸ˜±

Postat

Looken e ju heet! plus doms grepbrĂ€da. ser ut som kyrkogĂ„rds trĂ€d 🙁. Sounden e bra ocksĂ„ tycker jag. jĂ€mfört med prisklassen ocksĂ„. Inte lika metal som dom dyrare varianterna men B.C gĂ„r för sig.

Trivium, Slipknot brukade đŸ˜±, Kerry king kör pĂ„ en B.C

Postat

Min första gura var en B.C. Rich... och den var rent ut sagt bedrövlig 😕

Usel spelbarhet, kasst ljud, oanvÀndbart svaj, dÄliga mickar.. det Àr mina erfarenheter an B.C. Rich...

Postat

Tycker att du ska satsa pÄ ett annat mÀrke, ibanez t.ex.

SpelkÀnslan i en bc.rich Àr usel, soundet Àr uselt, kass mekanink m.m

Vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag lĂ€mnade in den pĂ„ lagning 😉

/jonson 😛

Postat
  Lynxo sa:
Okej, dĂ€r gĂ„r vĂ„ra Ă„sikter isĂ€r. MĂ„nga RG-modeller (dock ej alla) tycker jag Ă€r riktigt bra. Fan sĂ„ mycket snyggare Ă€n BC Richs fĂ€rgglada plankor i alla fall. 😉

jag hĂ„ller med om att de ser bĂ€ttre ut Ă€n bc.. men snyggast Ă€r Ă€nĂ„d artcore-serierna.. 😛

Postat

Jag har en billig Warlock som jag Ă€r hyfsat nöjd med men den Ă€r grymt dĂ„lig med grova strĂ€ngar (kör med 0.12 - 0.68) men om du funderar pĂ„ att köpa en gura sĂ„ föreslĂ„r jag en Jackson istĂ€llet, (sjĂ€lv har jag en Warrior) helt underbar spelkĂ€nnsla och har mycke bra ljud 😉

Postat

Har redan ibanez jem7v, men den Àr sÄ satans ful enligt mig. En BC Rich gitarr hade ja tÀnkt som live-gitarr. Tycker dom har 1-2 modeller som Àr sinnessjukt snygga, mockinbird och bich. Men okej, fÄr nog helt enkelt provspela som en jÀvel pÄ dom o bestÀmma mig sen. Synd att dom verkar lÄta skit dock ;(

Postat
  newform sa:
Har redan ibanez jem7v, men den Àr sÄ satans ful enligt mig. En BC Rich gitarr hade ja tÀnkt som live-gitarr. Tycker dom har 1-2 modeller som Àr sinnessjukt snygga, mockinbird och bich. Men okej, fÄr nog helt enkelt provspela som en jÀvel pÄ dom o bestÀmma mig sen. Synd att dom verkar lÄta skit dock ;(

FrÄga om du fÄr byta ut BC mickarna till Jackson (eller vad du nu Àn vill ha) pÄ BC guran om du köper en sÄn,

jag tycker ochsĂ„ att dom Ă€r coola men dom lĂ„ter förjĂ€vligt ibland 😉

Postat

Har en BC rich i den dyraste (tror jag) serien NJ. Har haft den i 3 Är men ÀndÄ spelade jag till för 2 mÄnader sen nÀstan bara pÄ min första gitarr, en ibanez frÄn den billigaste serien. AllsÄ, köp nÄt annat istÀllet sÄ slipper du Ängra dig.

Postat
  Final_Gap sa:
Har en BC rich i den dyraste (tror jag) serien NJ. Har haft den i 3 Är men ÀndÄ spelade jag till för 2 mÄnader sen nÀstan bara pÄ min första gitarr, en ibanez frÄn den billigaste serien. AllsÄ, köp nÄt annat istÀllet sÄ slipper du Ängra dig.

precis!! hÄller med citerad talare.. tÀnk lÄngsiktigt.. om du vill lira lugnare musik pÄ den .. eller vad som helst..

en strata kanske?? eller en les paul?? 😆

Postat

Jackson eller Ibanez gör det jobbet Ät dig, och de gör det mycket bÀttre Àn BC Richs fÀrgglada plankor. :rolleyes:

Postat
  Lynxo sa:
Jackson eller Ibanez gör det jobbet Ät dig, och de gör det mycket bÀttre Àn BC Richs fÀrgglada plankor. :rolleyes:

PĂ„ tal om de, jag funderar pĂ„ att mĂ„la om min Warlock 😆

Postat
  newform sa:
sÄg att jackson hade en snygg dödskalle-gura, synd att den har sÄ trÄkig form. :rolleyes:

Är verkligen utseendet sĂ„ viktigt för dig? Borde inte spelbarheten och ljudet komma i frĂ€msta rummet?

Postat
  Lynxo sa:
  newform sa:
sĂ„g att jackson hade en snygg dödskalle-gura, synd att den har sĂ„ trĂ„kig form. 😆

Är verkligen utseendet sĂ„ viktigt för dig? Borde inte spelbarheten och ljudet komma i frĂ€msta rummet?

I studion kanske men live Àr utseendet viktigare :rolleyes:

Postat

Som jag nÀmnde, Àr ute efter en live-gura sÄ ja; utseendet spelar stor roll. Men ska sÄklart lÄta bra ocksÄ, men det behöver inte ligga pÄ 20 tusenkronorsklassen.

Postat

BC Rich Àven kallat "Risig Bitch".

HĂ„ll med dom flesta, inge vidare guror. Tycker dom flesta modellerna Ă€r rĂ€tt fula ocksĂ„ 😛 (min högst personliga Ă„sikt)

Postat

Köp en Gibson SG. Funkar utmÀrkt att spela metal pÄ tycker jag. Ser jÀvligt hÄrd ut ocksÄ. Men du kanske siktar pÄ en gurka med Floyd Rose?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.