Jump to content
Annons

We are going to eat you


Xancerman

Recommended Posts

LÅTNAMN: We are going to eat you

ARTIST/GRUPP: Six Feet of Foreplay

GENRE: Svängig Döds 😠

LÅTLÄNGD: 3:27

KOMPOSITÖR: Andreas Almström, Linus Nilsson

PRODUCENT: Andreas Almström

EV. MEDVERKANDE: Andreas Almström, Linus Nilsson, Emanuel Birge

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: (4.8 Mb)

STATUS: Nästan Klar

LÅTLÄNK: http://fileserv.schneidzekk.net/xancer/Zombie/eatyou-09.mp3

(GAMMAL MIX)http://fileserv.schneidzekk.net/xancer/Zombie/eatyou-05.mp3

TEXTLÄNK: http://fileserv.schneidzekk.net/xancer/Zombie/eat_you.txt

det ska läggas bas, tajtas lite på gurorna.. samt läggas lite körer.. så det kommer att hända saker här i tråden inom kort.

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja vad säger man? brist på kreativitet knappast:)

Lite klena guror, mer mellan register och kanske lite botten, mera bas vore inte heller fel.

Kul intro! bra arrangemang, Sången är som på de andra låtarna med six feet of fourplay tuff kanske något hög.

sedan känns cymbalerna tunna kanske enkompress på?

Good work:)

Redigerat av Nyberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt och drivigt, bra riff.

Gitarrerna känns, i min lurar, lite för panorerade. Den där melodiguran som dyker upp runt 1:50 är väldigt låg. Det kanske är medvetet? Det gör inte mig någonting, melodier ska hållas kort, och lågt, i sån här musik. Cool sång! Den är dock lite otajt dubbad på sina ställen, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

man får tacka för kommentarerna.. gitarrljudet kommer nog att få lite skjuts iom att det kommer in bas snart (onsdag ryktas det om)

melodislingan runt 1:50 drog jag ner eftersom det samtidigt ligger sång ganska centralt, och dom krockar ganska mycket.. när du säger det så ligger den kanske lite väl lågt..

panoreringen av gitarrerna.. jag har alltid panorerat max höger och vänster.. är det "fel"? jag brukar populera ljudbilden ganska bra, men känns det som om det finns några hål?

sången är medvetet ganska hög, eftersom det är ett konceptband, då lyriken har en betydande roll.. är den helt åt skogen på tok för hög så kan jag givetvis sänka.

nu ska man givetvis inte skryta/bortförklara sig, men jag la sången på två tagningar.. ska se över tajtheten.

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt läskigt och autentiskt effektljud i början som tankarna till Evil dead filmerna och dylikt. Väldigt feta körer som kanske är lite högt mixade även om texten blir lättare att urskilja. Kanske skulle man även kunna fade:a ner dem innan gitarrsolot i slutet av låten för att bättre framhäva det. Kunde gärna överlag vara lite mera dist. Annars låter det fin fint. 😳

Redigerat av metal-swede
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha trodde verkligen inte sångaren skulle sjunga som han gör innan han kommer in. 😳

Tycker det låter hårt som fan men samtidigt lite mesigt. Trummorna låter ungefär som LM7 i Cubase SX, gitarrljudet har jag lite svårt för även om det är tungt och köttigt. Sången står för den tunga biten i låten men om detta ska rocka ännu fetare måste ni fixa trummorna. Jag vill höra Panteratrummor på den här låten, känns som att den behöver det. 😏

Bra jobbat annars

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hinner inte lyssna nu men måste säga det jag glömt nämna tidigare, nämligen att Six feet of foreplay är absolut fyndigaste zombietext-bandnamn jag nånsin hört 😏 Kan få skrattattacker när jag står på Konsum och betalar för mina fiskpinnar och det bubblar till ytan... "Six feet of foreplay...HAHAHAHAHAHA" typ 😳

Huvet på spiken mao 😉

EDIT: Och så hade vi stavat fel igen...

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses! man får tacka för alla kommentarer! jag ska försöka beta av alla här.

Arete: vi vill gärna få bra spridning på originallåten först och främst, tack för erbjudandet. men vi avböjer nog tills vi iaf sålt 1000ex av demon.

Metal-Swede: jag ska se över nivåerna på körerna en smula, dom blev en gnutta för låga i slutet på andra versen, och för höga i slutet på andra refrängen..

djonas: en stor inspirationskälla för trumljudet är Bloodbath - Resurrection Through Carnage , det var lite av tanken, då musiken i stort påminner en hel del om gamla tunga bloodbath.. du får gärna specificera vad du menar med panteratrummor, dom har lite olika trumljud på varje skiva tycker jag..

Gitarrerna.. jaru, jag hade en smula mer diskant i dom förut, men det blev tydligen för mycket.. så har du något konkret jag ska ratta till så får du gärna berätta!

och sången 😏 vad ska man säga? tack! jag tar det som en komplimang!

Bullfrog: Humor, det är väl vad bandet i grund bygger på, extremt sjuka texter som inte ska kunna misstolkas egentligen, eftersom dom är så sjukt morbida.. döds med glimten i ögat helt enkelt!

vår basist/körare (Emanuel) kläckte ur sig det, och vad ska man säga? huvet på spiken 😳

det är kul att det finns likasinnade! keep on rotting!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu har jag lyssnat

Låter lite överkomprimerat och sången är lite hög (och några körer dränker bokstavligt talat musiken) för min smak men resten är ju hur schysst som helst. Mer zombie åt folket! 😆

Jo trummorna förresten vill jag ha feta, fetare, FETAST!!

Kan inte klaga på låtskrivandet. Lär inte finnas nån här som med rent samvete kan klaga på nåt där heller, ni lär vara svängskräckdödskungarna hehe 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...