Jump to content
Annons

Vocoder-Madness-Remix av min låt "Angel"


hur mycket dansar ni då?  

12 röster

  1. 1. hur mycket dansar ni då?

    • Studsar som en glad gummiboll
      3
    • hoppar lite
      2
    • vickar glatt på huvudet
      1
    • sitter still och vickar med foten
      3
    • döden väntar...
      0


Recommended Posts

Annons

Grymmans. Den har bara en brist i mina ögon. Melodin blir lite tjatig, annars skulle detta få en 5a av mig. Soundet tilltalar mig grymt mycket. Kort hugget och elak distig vocoder. Smarrigt. Mer sånthär om jag får be! "Im your Angel" snutten ger mig gåshud lite då och och då.

Ett mycket fint intro i mina öron.

Du har en väldigt högerpanorerad brass-synth (som låter mycket fint, vad är det?) som gärna kunde in lite mer mot mitten. Blir lite jobbigt i lurar. Liksom kören mot slutet som ligger i höger, in mer mot mitten.

Kanske skulle försöka lyfta fram lite mer djup bas för extra gung. Men å andra siden skulle den inte kännas lika syntig då. Beror väl på vad du vill ha. Detta känns som gald Synthpop ala Encounter på något vis, fast med mer röj.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

TACK ROCKIS.. DU RoOL-R PHETT

Hwagang: Låter syntigt i 180... 😠

Har nu lyssnat i monitorer och där blev det en annan karaktär på låten och som låter mer som ett koncept än felaktigheter i mixningen.

Låten har en del trevliga harmonier som jag gillade även om jag har ett annat mix-ideal på instrumentering.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymmans. Den har bara en brist i mina ögon. Melodin blir lite tjatig, annars skulle detta få en 5a av mig. Soundet tilltalar mig grymt mycket. Kort hugget och elak distig vocoder. Smarrigt. Mer sånthär om jag får be! "Im your Angel" snutten ger mig gåshud lite då och och då.

Ett mycket fint intro i mina öron.

Du har en väldigt högerpanorerad brass-synth (som låter mycket fint, vad är det?) som gärna kunde in lite mer mot mitten. Blir lite jobbigt i lurar. Liksom kören mot slutet som ligger i höger, in mer mot mitten.

Kanske skulle försöka lyfta fram lite mer djup bas för extra gung. Men å andra siden skulle den inte kännas lika syntig då. Beror väl på vad du vill ha. Detta känns som gald Synthpop ala Encounter på något vis, fast med mer röj.

Hej; kul att du gillade den; ja, lite tjatigt melodiskt blir det ju; det finns inga verser kvar i den här versionen; det är ju en remix...

(Jag tyckte att man skulle få dansa lite ...😄

-Ja, jag gillar vocoders också...mmmmums...

-introt är en av mina andningar...: klippte bort en alltför stor på ett anat ställe...sen kom jag på att jag skulle vilja ha ett rytmiskt ljud i början av låten, maxade och comprimerade samt körde den genom...en phaser...tror jag...i och med att maxningen blev så extrem lät ljudet nästan som en baskagge...så jag lät den vara så....

-brass synth?...det är säkert superwave p8...jag kaninte få nog av den...

-ja, en del av panoreringarna är kanske lite väl extrema...

japp; djupbasen är lite klippt i mina nätversioner...

-tack ska du ha...det kommer mer:

kram/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK ROCKIS.. DU RoOL-R PHETT

Hwagang: Låter syntigt i 180... 🙂

Har nu lyssnat i monitorer och där blev det en annan karaktär på låten och som låter mer som ett koncept än felaktigheter i mixningen.

Låten har en del trevliga harmonier som jag gillade även om jag har ett annat mix-ideal på instrumentering.

Tack för att du tog dej tid att lyssna en gång till; men du har rätt; det är svårt att lyssna genom dator, eller andra högtalare, men det ska ju funka där också_; jag brukar lyssan på fler ställen än i monitorerna...men som sagt...lurigt...

-Kul att du förstod min idee i alla fall!

-Det finns ju alltid nåt att lära av varje mix man gör och det finns många sätt att göra det på...

(men den går i 150 bpm...🙂

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Låter bättre efter varje lyssning, synd att jag röstade efter en gång. Men det här ju ingen tävlingssajt. Tävlingen blir i skivaffären. Good luck!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre efter varje lyssning, synd att jag röstade efter en gång. Men det här ju ingen tävlingssajt. Tävlingen blir i skivaffären. Good luck!! 🙂

He he - Tack...det hade ju varit värre om det varit tvärt om; sämre ju fler gånger du hörde den... 😄

-Ja; tävlingen börjar där, men först måste den ju komma till skivaffären...och den tävlingen vinner den som har distribution... 😛 ...annars kan man ju inte tävla...

004.jpg

/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Nästa gång jag postar en demolåt ska ni få bilder på mig också i bara underkläderna. Det är så jäkla 2004; att bara typ klä av sig och inte skämmas för det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång jag postar en demolåt ska ni få bilder på mig också i bara underkläderna. Det är så jäkla 2004; att bara typ klä av sig och inte skämmas för det. 🙂

..Kläm med rågbullarna när du ändå är igång då.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det med ditt amerikanska kontrakt? innebär det att dom står för mastering, skivsläpp o.s.v?

Ja, dom står för master, produktion, release, promotion mm.

(jag kan inte ge dej hela kontraktet, men jag har fortfarande kvar mina låter; kontraktet är "non-exclusive".)

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång jag postar en demolåt ska ni få bilder på mig också i bara underkläderna. Det är så jäkla 2004; att bara typ klä av sig och inte skämmas för det. 🙂

*yes baby yes! give it to me!* 🙂

/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...