Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Satt och slet mig hÄret med en inspelning. Hur jag Àn försökte kom inte min första ton dÀr den skulle. Hela tiden skulle den komma lite tidigare. Ledsnade till slut och tog bort mitt ljudspÄr och satte Cubase pÄ att bara spela stÀllet med bara metronom. Och visst kommer klicket nÄgra millisekunder efter det att tidsstrecket passerat början pÄ takten.

AnvÀnder ASIO4ALL pÄ ett sugigt ljudkort (Realtech AC'97). FörstÄr om det Àr latency pÄ sjÀlva inspelningen men metronomen borde vÀl ÀndÄ komma pÄ plats? Vad Àr det för fel pÄ mig?

Annons
Postat

Starta upp vst-trummaskinen LM7, gÄ in pÄ metronome setup, vÀlj midi-klick och sÀtt LM7 som utgÄng. Av nÄn anledning kan det bli konstig latency om man lÄter ljudkortets midisynt spela upp klicket. Kolla ocksÄ trÄden som Àr klistrad överst i cubase-forumet för att fÄ hjÀlp med andra problem med midi-synket.

Postat

Tbruce: Ja för fan.

Surikat: Tack för tipset men det lÄter ingenting nÀr jag gör det. InstÀllningen finns dÀr och jag fÄr inget error nÀr jag vÀljer den. Kör SX3.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.