Jump to content
Annons

Impey Productions - My second thought


Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      3
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Cool idé, bra början.. meeeen vad händer sen då? Absolut inget.. Det är väldigt synd.. jag hade velat höra lite variaton, egenkomponerad melodi, saftiga breakbeats och kanske till och med lite vox..!

Du får en tvåa tack vare den mysiga öppningen. Resten måste förbättras.

Link to comment
Dela på andra sajter

efter fösta breaket utan trummor borde du kötta med trummor för att gå ner lite senare.

jobba med trummorna, du låter trist i trummorna skönt annars men klipp mer. du gör värsta Latin kings missen.. Kolla in Alias hur han jobbar eller RJD2.

men jobba på Du kan bli nästa DJ SHADOW...Jag är inte ironisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
efter fösta breaket utan trummor borde du kötta med trummor för att gå ner lite senare.

jobba med trummorna, du låter trist i trummorna skönt annars men klipp mer. du gör värsta Latin kings missen.. Kolla in Alias hur han jobbar eller RJD2.

men jobba på Du kan bli nästa DJ SHADOW...Jag är inte ironisk

Latin Kings missen?

Lite nyfiken på vad du menar...

& förresten...

Vem fan vill bli nästa DJ Shadow? Tror jag nämde honom i en annan tråd nyligen...

Edit: Bli första Impey istället!

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

peppemannen&VacUm - tack. ska fundera på det och se vad som kan skapas. ska även fundera på riden.

Lars Norén - latin kings missen? men tack som fan

Danny Cort - vad tyckte du då?

hackeman - ska försöka. även om jag inte vet om jag kommer lyckas med något bättre.

Det är nog ett vanligt fel för mig att det häner för lite i min musik. Andra tips på hur jag kan utveckla det hela?

Men tack som fan för den positiva kritiken, det trodde jag inte att jag skulle få i detta forum. Lite positivt och tips på hur jag ska göra det bättre. Alltid roligt att höra för mig som super amatör.

Har även en tjej som ska sjunga på denna till hösten 🙂

Redigerat av Impey
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag mena med Latin kings missen är att många här i sverige som gör sk hiphop ofta gör sköna melodier men missar att man måste jobba med trummorna.

och Latin kings är det bästa exemplet. de har världens tristate trummor men sköna pop melodier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)
...men missar att man måste jobba med trummorna...

NJaa...tycker nog att det kan finnas en tjusning med monotona trummor. Kanske inte till alla produktioner men ibland sitter det som en keps. Håller dock med när det gäller Latin Kings, ibland låter det riktigt konstigt.

Håller med om att 'introt' är bra, tycker låten borde få iallfall två tydligare delar. En har du ju redan, försök arbeta fram en till variant utifrån materialet som finns. Kanske skala av och bara köra en sampling eller nått. Behöver inte vara oerhört kontrasterande delar men dock någon skillnad. Trummorna känns inte helt ok och jag tror det beror på att jag inte riktigt kommer in i rytmen. Förstår iden med trix men det borde finnas en jävligt tajt och skön rytm som håller i lite längre, och sen kanske växlar till det uppstyckade eller så. Själv skulle jag ha valt lite personligare trumljud, kanske stycka upp nått gammalt breakbeat som har lite livekänsla i kagge och virvel. Men det är jag det...

Öppningen kan ju bli som en slags refräng eller vad man vill kalla det, släng in nått versliknande så lyfter det i mina öron iallafall. Stort plus i kanten för känslan det ger mig! Moody eller vad man ska kalla det. Lovande!

Redigerat av Futuro
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
peppemannen&VacUm - tack. ska fundera på det och se vad som kan skapas. ska även fundera på riden.

Lars Norén - latin kings missen? men tack som fan

Danny Cort - vad tyckte du då?

hackeman - ska försöka. även om jag inte vet om jag kommer lyckas med något bättre.

Det är nog ett vanligt fel för mig att det häner för lite i min musik. Andra tips på hur jag kan utveckla det hela?

Men tack som fan för den positiva kritiken, det trodde jag inte att jag skulle få i detta forum. Lite positivt och tips på hur jag ska göra det bättre. Alltid roligt att höra för mig som super amatör.

Har även en tjej som ska sjunga på denna till hösten :rolleyes:

I like...

Coolt som fan.

Skulle vilja höra den med vocals, dock.

Man får kanske göra ett försök...?

Link to comment
Dela på andra sajter

klart som attan att Danny ska rappa :rolleyes:

och nu åter till vårt ordinarie innehåll,

förmedling av audiointryck:

Äkta vinylknaster 😆 har hörts ett antal gånger här

( är det nå'n som har utförsäljning av knaster? )

det monotona måste uppvägas av en bra text,

när det blir så dax.

låter helt Ok som en grund att arbeta vidare på.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Äkta vinylknaster 😉 har hörts ett antal gånger här

( är det nå'n som har utförsäljning av knaster? )

det monotona måste uppvägas av en bra text,

när det blir så dax.

låter helt Ok som en grund att arbeta vidare på.

😄

Rockfart vad menar du med vinylknastret?

Danny Cort - varför inte 😉 vi kan diskutera det vidare. Hasr iåför sig en sångerska på denna redan, med det kan diskuteras 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Äkta vinylknaster  😄  har hörts ett antal gånger här

( är det nå'n som har utförsäljning av knaster? )

det monotona måste uppvägas av en bra text,

när det blir så dax.

låter helt Ok som en grund att arbeta vidare på.

😄

Rockfart vad menar du med vinylknastret?

Danny Cort - varför inte 😛 vi kan diskutera det vidare. Hasr iåför sig en sångerska på denna redan, med det kan diskuteras 😄

Klar att det finns plats för sång och rap!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

😛 Suggestivt... Tror att det kan bli bra om det är rätt röst.

Det där med att det inte händer så mycket... Asså det behöver ju inte hända nåt i alla låtar. Blir det bara ett skönt flow i låten så spelar det ju mindre roll tycker jag. Just i en sån här låt är ju sången/rappen det viktigaste. Det finns ju ingen musik att gömma sig bakom eller vad man ska säga.

Haha, det låter ju nästan som om jag visste vad jag snackade om... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockfart vad menar du med vinylknastret?

knastret som uppstår på en gammaldax svart (oftast)

LPskiva som blivit utsatt för grus och sand

som gör att det knastrar och sprakar i högtalarna.

jo det fatade jag men menade du att det var äkta eller att det lät som en plugin. det var mer så jag menade.

VacUm - ja det gör det nog.

Andrew - tack! Jag hoppas att det kommer "rätt" röst på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det fatade jag men menade du att det var äkta eller att det lät som en plugin. det var mer så jag menade.

det kan inte mina döva öron avgöra 😄

nähä okej. Det är ialla fall "äkta" har använt EQ för att få bort lite också

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om det finns plats för både fetare bas o kick i det här ..

..men troligtvis skulle säkert lite sång/rap/whatever ställa allting till rätta.

Virvelsoundet känns lite daterad..( E-lab's Wave extension bundle??? )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om det finns plats för både fetare bas o kick i det här ..

..men troligtvis skulle säkert lite sång/rap/whatever ställa allting till rätta.

Virvelsoundet känns lite daterad..( E-lab's Wave extension bundle??? )

jag vet också att man skulle kunna maxa basen och kicken lite, hade så från början men sedan så skulle jag skicka denna till en sångerska så då gorde jag den softare.

Virveln är samplad från en gammal soullåt, så jag vet inte riktigt vaad det är för virvel.

vill höra lite mera kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag störde mig på att jag hörde att bruset var en loop. Du kan skruva ner bruset en hel del utan att låten mister sin karaktär.

Är det tänkt att du skall ha sång på eller något sådant? Det kändes iallafall för mig som att du har tänkt så. Då tycker jag du skall ha nån typ av refräng som binder ihop låten och som skiljer sig från resten av musiken. Har du skrivit en melodi? Det kändes som det är en svår utmaning 🙂

Basen kan du skruva upp.

Jag gillade trumpet- och pianoljuden rejält.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag störde mig på att jag hörde att bruset var en loop. Du kan skruva ner bruset en hel del utan att låten mister sin karaktär.

Är det tänkt att du skall ha sång på eller något sådant? Det kändes iallafall för mig som att du har tänkt så. Då tycker jag du skall ha nån typ av refräng som binder ihop låten och som skiljer sig från resten av musiken. Har du skrivit en melodi? Det kändes som det är en svår utmaning 🙂

Basen kan du skruva upp.

Jag gillade trumpet- och pianoljuden rejält.

ja det är en "soul"sångerska som ska sjunga på denna det är därför jag varit sparsam med kicken och basen. jag har eqat bort lite brus redan, tyckte det var svårt att få bort mer från samplingarna.

Kanske måste försöka hitta en ref, vi får se vi får se

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tänk på att soul inte är mjukt! det är en vanföreställning. Och om du har en mjukare röst behöver du en konstrat till det. låten är drivig men lägg in andra trummor som kan driva mer.

Sant.

Är det i någon musikstil som just kick & bas är framträdande & högt mixade så är det väl i just soulmusiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...