R0bAntoine Postat 27 augusti 2006 Postat 27 augusti 2006 (redigerat) Tjena pÄ er alla dÀrute. Vad sÀgs om Pink Floyd, Infected Mushroom och Shpongle. Alla dessa Àr mÀstare pÄ att experimentera med ljud och instrument. NÄn som gillar dessa band, duo och vill testa att skapa nÄt nytt. SjÀlv spelar jag inga intrument men har hÄllt pÄ med elektronisk musik i flera Är frÄn och till. Söker nÄn som Àr duktig pÄ sitt instrument och har viljan att pröva sig fram. TÀnkte om intresse finns sÄ kan man prata lite mer om ideer och bolla fram ett projekt. Skriv lite om dig, musikintresse och instrument. Redigerat 27 augusti 2006 av R0bAntoine
ozman Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Tjenare! Bor i Stockholm och spelar saxofon... Har lirat mycket i andan av Jimi Hendrix och Hanson och Karlson i sommar. AnvÀnder dÄ mycket effekter till saxen o ibland förprogrammerade sounds, loopar, eller bara ambience att lira till. Har varit jÀvligt kul! Lyssna pÄ lÀnken nedan för att höra nÄgot jag gjort.
R0bAntoine Postat 1 september 2006 TrÄdstartare Postat 1 september 2006 Tjena Ozman Fan vad spÀnnade med en saxofon, grymmt skickar en personlig med. dÀr lite mer info finns. Alla ni andra som tycker det verkar intressant, va inte rÀdd o skicka
Hellpig Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Tja, kanske det! Lirar frĂ€mst gitarr o bas och ett internetsamarbete kan vĂ€l vara kul? đ
ThomasJ Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 (redigerat) Jag vill kanske ha dig i framtiden ozman! đ Vad nasty du Ă€r pazo:P đ Redigerat 2 september 2006 av LĂ„dan
ozman Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Jag vill kanske ha dig i framtiden ozman! đ Vad nasty du Ă€r pazo:P đ Grymt! jag gillar att spela, och andra roliga saker Ă€r jag inte heller sĂ„ emot... ps. inget Ă€r för nasty pĂ„ studios forum..
Cloudsurfer Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Infected diggar jag skarpt! Hade vart kul att vara med pĂ„ ett hörn med en tung rullande bassline och nĂ„rra sjukt twistade ljud đČ
Florian le Sage Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Kul, en frĂ„ga som dyker upp i mitt huvud Ă€r ju förstĂ„s hur man gör musik om man inte kan spela nĂ„got instrument, samtidigt vet jag att det gĂ„r-i denna genre speciellt... Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemĂ€rkelse, ja dĂ„ lĂ„ter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar bĂ„de Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gĂ€rna in min studio! đČ
Diaks (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 *Bumb* Hur gick det blev det nÄgot av projektet eller flöt det ut i sanden? Skulle vara kul att höra nÄn lÄt om det blev nÄgon. Mvh Diaks
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Kul, en frĂ„ga som dyker upp i mitt huvud Ă€r ju förstĂ„s hur man gör musik om man inte kan spela nĂ„got instrument, samtidigt vet jag att det gĂ„r-i denna genre speciellt...Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemĂ€rkelse, ja dĂ„ lĂ„ter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar bĂ„de Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gĂ€rna in min studio! đ Jaa bump minsann, sĂ€ger som jag sa sist att detta vore jĂ€tteintressant!
Diaks (oregistrerad) Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Kul, en frĂ„ga som dyker upp i mitt huvud Ă€r ju förstĂ„s hur man gör musik om man inte kan spela nĂ„got instrument, samtidigt vet jag att det gĂ„r-i denna genre speciellt...Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemĂ€rkelse, ja dĂ„ lĂ„ter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar bĂ„de Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gĂ€rna in min studio! đ Jaa bump minsann, sĂ€ger som jag sa sist att detta vore jĂ€tteintressant! HĂ„ller med verkligen intressant med en fusion av olika genres och tekniker đČ
Florian le Sage Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Och musikstilar/kulturer/genres, sÄ lÀnge man gör det smart och smakfullt/suggestivt!!!
Tilly Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Jag Ă€r faktiskt jĂ€vligt intresserad av att testa ett Shpongle liknanade projekt med nĂ„gon đČ Jag har redan ett projekt idag som kallas MTD (Föredetta Yellow) dĂ€r jag försöker göra lite annorlunda musik frĂ„n vad jag redan gör. Ljud exempel finns att lyssna pĂ„ hĂ€r....... KLICKA!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.