Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, det Àr sÄ att jag och nÄgra polare har fÄtt ett mixerbord helt gratis av en Àldre vÀn till mig. Mixerbordet Àr ett Dynamix 16 8 2 och Àr i rÀtt bra skick bortsett frÄn lite knaster frÄn volymreglarna (borde vÀl gÄ att minska med lite rengöring?). Jag blev rÀtt förvÄnad över att han som gav bort mixern inte ville ha nÄgot betalt för det, Àven om det Àr rÀtt gammalt borde det vÀl iaf vara vÀrt en liten summa pengar. DÀrför sökte jag lite pÄ google, fick vÀldigt fÄ trÀffar men hittade den hÀr sidan: http://www.mixmasters.com.au/used/used.htm

Scrollar man ner lite kan man lÀsa:

"DYNAMIX 16 / 8 / 2 - 16 CHANNEL - $700 - REDUCED! AGAIN!"

De tar alltsĂ„ 700 dollar för mixerbordet. Hmm. Eftersom vi planerat att möjligtvis sĂ€lja mixern gör det hĂ€r oss lite konfunderade. Vad ska vi riktigt ta betalt för det? KĂ€nns som att ingen skulle nappa om man sĂ„lde det för 700 dollar, men vi hittar ingen annan sĂ€ljare av mixern pĂ„ internet, sĂ„ det Ă€r svĂ„rt att veta. Vad Ă€r det som gör mixern sĂ„ dyr i pris? Raritet? 😎

Annons
Postat

Jag Àr absolut inte rÀtt person att berÀtta hur mycket din mixer Àr vÀrd... men rent spontant kÀnns vÀl inte 700$ alls speciellt mycket för ett sÄnt mixerbord, snarare tvÀrtom. Jag förstod det som att det skulle funka helt med lite servning?

Kolla runt lite med the elders hÀr, jag tror inte 700$ Àr sÄ mycket för det...

Postat

Analogbord Àr lika svÄrsÄlda som kylskÄp pÄ Nordpolen. Jag sÄg att samma butik hade ett D&R Dayner för $8500. Löjligt, jag gav 13.500 för mitt (nu har jag plöjt ned minst 8000 kr till i det, men ÀndÄ). Kostade cirka 200k nytt...Det var D&R's bud pÄ ett budgetbord.

HĂ€lsningar

/Henrik

Postat

VÀnta ett tag. ".au" slutar adressen pÄ. Det Àr förstÄs australiensiska dollar. 700 sÄdana ger 3845 svenska kronor. Och Daynerbordet skulle gÄ för 46 lakan. Lite rimligare, Àven om de inte blir av med det för det priset heller.

HĂ€lsningar

/Henrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.