Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada!

Hittade en tråd om EZdrummer i Logic, men det gav inte riktigt svar på det jag var ute efter så här kommer min fråga.

Hur får jag EZdrummer på olika kanaler?

Jag har ett Audio Instrument-spår där jag hämtar in EZdrummer som Multichannel och har Output 1-2. I EZ-pluggens mixer så står alla kanaler som 1-7 (multi). Men jag märker inte att det delas ut i Logic?

Är Output1-2 för det första rätt som ut på Audio Instrument-kanelen?

På vilka "logic-kaneler" kommer EZ-kanalerna att delas ut? Aux eller Audio Instruments? Logic Express verkar bara tillåta 2 aux, är multichannel kört redan där då? Det skulle ju vara en fördel att använda båda auxarna än ingenting alls iofs. Några speciella inputs/outputs på dessa "logic-kanaler" i så fall?

Eller kort sagt: hur gör jag? 😄

Tack!

Annons
Postat

Jag kanske löste det. Nu får ni bara verifiera att jag har gjort rätt 😄

* Jag satte EZdrummer på en Audio Instrument-multichannel-kanal med no-output.

* Jag satte typ hälften av kanalerna på kanal 2 och andra hälften på kanal 3 i EZ-mixern. Och hämtade in resp. grupp på Aux stereo-input 3-4 och 5-6. Jag vet inte varför 2 = 3-4 och 3 = 5-6 men det var så.

Så, hur fel har jag gjort? 😮 Och om jag nu bara kan ha 2 kanaler, vilka grupper bör man lägga på dessa två? Trummor på en och room/overhead på en? Känns inte som att jag fick ut så mycket av min Multichannel 😛 Är det strängt omöjligt att få ut fler kanaler med Logic Express?

Tackar för svar!

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Verkar ju lustigt att man bara kan få två auxar, i PC versionen som är urgammal kan man ju få ett helt gäng. Kan du inte göra om vanliga audio till aux som jag beskriver i min EZ för PC tråd, typ markera under kanalen i mixern gå ut till vänsterer i den lilla rutan vid sidan om klicka och välj? Går inte det så borde du i alla fall få tre kanaler tycker jag nämligen två auxar till setet och OH och Rums mickar på out 1-2. I

PC versionen så skickas OH och Rums till den out som du har satt på din audio instrument kanal. Testa att lägga upp det som du kom fram till men låt OH och Rum stå på kanal 1 i EZ mixern, ha kvar out 1-2 på audioinstrumentkanalen dra ner regeln. Då om det funkar som i PC versionen så ska OH och Rum tystna men auxarna fortfarande spela. Kort sagt du borde kunna få minst tre kanaler till EZ om du har två auxar.

Göran

Postat (redigerat)

Du kan ha 8 AUX kanaler i Logic Express, det är bara att kopiera dom två som finns i Enviorment fönstret och sedan välja att dom ska vara AUX 3, 4, 5 osv. i listan på vänster sida.

EDIT: Det var visst 8 och inte 4. 😉

Redigerat av osiris
Postat
Jag får ut allt på enskilda kanaler i Logic express iaf. Men med DFHS.

Men det är väl efter att du bounce'at ut DFH-spåret? 😉

Eller hur gör du annars?

Postat

Eller hur gör du annars?

Nä innan, på auxar. Man fick ju med en template så jag vet inte riktigt hur det är routat i environment.

Postat

Eller hur gör du annars?

Nä innan, på auxar. Man fick ju med en template så jag vet inte riktigt hur det är routat i environment.

Vad heter den templaten då? Måste kolla upp 🙂

Postat

Eller hur gör du annars?

Vad heter den templaten då? Måste kolla upp 🙂

DFH tror jag den heter, ligger på första skivan tillsammans med liknande till alla andra stora program. Är alltså ett projekt som man öppnar och sparar som en template.

Postat

Det här får ni gärna berätta mer om, eller beskriva det hela lite mer detaljerat.

Hittade själv en mall här som fixar det men det verkar inte funka heller.

Postat

För mig funkar det alla tiders!!

La EZ på en instrumentkanal. Sedan kopierar jag upp så jag får 8aux kanaler väljer Multichanel i EZ drummer.

Sen väljer du bara input på dina aux kanaler. Gör dom som stereo. Jag hade dock än liten skum bug då det började på 3-4. SÅ jag la om Så att kaggen i EZ ligger som kanal 3 och snare B heter kanal 1. Sen är det bara köra på välja 3-4, 5-6 osv.

Funkar kalas!!

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Om man stänger av läcket på OH mickarna så får man även cymbalerna för sig och kan kräma på dom efter behov utan att resten av setet följer med upp vilket kan vara lite praktiskt faktiskt 😉 . Sen när man har proggat klart trumspåret så bouncar man OH med läcket påslaget igen, importerar filen och lägger det på en egen kanal så man kan dra på med det efter behov. På så sätt får man alla delarna på egna kanaler fritt att mecka med samt även OH och Rumsmickar, dvs. full koll med bara en bouncning.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.