Jump to content
Annons

Kristen Lovsång


Myrli

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Jag faller ner, Den förlorade sonen, Abba fader

* ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

* GENRE:Lovsång

* LÅTLÄNGD: 3:19, 3:45, 3:51

* KOMPOSITÖR:Anders Myrli

* PRODUCENT:Hans Fredholm

* EV. MEDVERKANDE:Fredrik Fastén, Hans Fredholm, Angelika Nandorf

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 4,57 mb 5,16mb 5,28mb

* STATUS: Färdig tryckt skiva.

Jag faller ner

Den förlorade sonen

Abba Fader

www.myrli.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ungefär vad jag väntade mig textmässigt, håller med Harmonica Mike, lite variation skadar inte. Är ju förstås lovsång så ska väl vara så. I övrigt snygga trummor och piano och låter välproducerat. Men du säger ju själv att det var en färdig skiva så inte mycket att kommentera längre eftersom du inte kan ändra något.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på fölorade sonen... riktigt bra sång verklgen... Pianot är dock lite midi. Annars inget att klaga på proddmässigt

pretentiös text dock... Varför inte utveckla den här genren textmässigt? Själv får jag ingen som helst lust att söka mig till andlighet när jag hör såna här texter och det är väl inte meningen? 😉😄

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har planer på att översätta låtarna, men min engelska är inte så bra och det skulle behövas en riktig engelsman/amerikan som dessutom är musiker för att översätta alla texterna tror jag.

Lovsång är lovsång. Genren är sån att man upprepar i all oänlighet när man sjunger lovsång särskilt i frikyrkor.

komentera får man alltid göra trotts att denna platta blev släppt i december 2005. Kan ju bli ännu bättre nästa gång.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovsång är lovsång. Genren är sån att man upprepar i all oänlighet när man sjunger lovsång särskilt i frikyrkor.

ok... 🙁

Då vet jag ju syftet..

det är väl kanske egentligen inte så stor skillnad mot tillexempel "oh sara" med scocco? Vem är förresten sara?

det måste ju vara en lovsång till sara... 😄😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med andra att det är riktigt snyggt proddat/spelat/sjungit. Sen är det kanske inte riktigt min kopp te. Och jag klarar inte riktigt av lovsånger oasett musikstil och varesig det är till gud eller sara. Men "Den förlorade sonen" funkar faktiskt textmässigt eftersom den är så personlig. Helt klart det bästa jag hört från dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med andra att det är riktigt snyggt proddat/spelat/sjungit. Sen är det kanske inte riktigt min kopp te. Och jag klarar inte riktigt av lovsånger oasett musikstil och varesig det är till gud eller sara. Men "Den förlorade sonen" funkar faktiskt textmässigt eftersom den är så personlig. Helt klart det bästa jag hört från dig.

oj. tack.. har du lyssnat på nåt mera jag har gjort?

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...