Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) Jag tÀnkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter. Vore kul att Äka tillsammans med nÄgon med liknande planer. VÀrldsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu Redigerat 5 september 2006 av Funk-Homie
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tÀnkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter.Vore kul att Äka tillsammans med nÄgon med liknande planer. Vilken skola pratar du om nu? MI?
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tĂ€nkte söka "Recording Engineer"-programmet pĂ„ MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick lĂ„na de ca 80'000 kronor som den 6 mĂ„nader lĂ„nga (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvĂ€r-nej frĂ„n csn. Ca 30'000kronor per halvĂ„r Ă€r max... đ
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 augusti 2006 Jag tĂ€nkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter. Vore kul att Ă„ka tillsammans med nĂ„gon med liknande planer. VĂ€rldsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu Encore programmet tilltalar mig; MIâs non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MIâs various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MIâs unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid.
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 augusti 2006 (redigerat) 10 veckors Encore programmet verkar intressant! Tror den Ă€r överkommlig i pris. MIâs non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MIâs various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MIâs unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid. Jag har pratat med 2 bekanta som varit dĂ€r. BĂ„da sĂ€ger att det Ă€r det bĂ€sta de gjort och Ă„ngrar det absolut inte. LĂ€rarna lĂ€r vara proffsiga och man blir vĂ€l omhĂ€ndertagen oavsett om man Ă€r nybörjare eller halvproffs. Kolla in deras hemsida; http://www.mi.edu Redigerat 28 augusti 2006 av Funk-Homie
Hellpig Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tĂ€nkte söka "Recording Engineer"-programmet pĂ„ MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick lĂ„na de ca 80'000 kronor som den 6 mĂ„nader lĂ„nga (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvĂ€r-nej frĂ„n csn. Ca 30'000kronor per halvĂ„r Ă€r max... đ Du mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ att CSN inte Ă€r en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. đ
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tĂ€nkte söka "Recording Engineer"-programmet pĂ„ MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick lĂ„na de ca 80'000 kronor som den 6 mĂ„nader lĂ„nga (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvĂ€r-nej frĂ„n csn. Ca 30'000kronor per halvĂ„r Ă€r max... đ Du mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ att CSN inte Ă€r en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. đ Grejjen Ă€r att man fick lĂ„na sĂ„nna summor för ett par Ă„r sedan... Men dom har Ă€ndrat nu... Dom illrarna! đ
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 24 augusti 2006 (redigerat) BanklÄn dÄ? Redigerat 24 augusti 2006 av Funk-Homie
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 BanklÄn dÄ? Skulle jag ta ett banklÄn pÄ 80'000:- skulle jag fÄ börja betala typ nu... och dÄ blir det vÀl typ alladeles för dyrt per mÄnad ocksÄ...
saverman Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Du fÄr en lika bra utbildning i Sverige till brÄkdelen av priset, det lovar jag dig. MI Àr inte lÀngre vad det var pÄ 80-talet. Kom in pÄ Vocal-programmets pro-linje men hoppade av illa kvickt. Inte Ängrat det en sekund!
VacUm Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Har kompisar som gĂ„tt MI och dom flesta menar att dom lika gĂ€rna hade kunnat sitta hemma och övat. Som jag fattar det sĂ„ fĂ„r man inte ut speciellt mycket av det om man inte redan ligger pĂ„ en vĂ€ldigt hög nivĂ„. Ăr man aktuell för en musikerutbildning pĂ„ nĂ„n av dom svenska musikhögskolorna, men hellre vill gĂ„ en utbildning med amerikanskt tradition Ă€r det sĂ€kert hur bra som helst, annars (som jag fĂ„tt det berĂ€ttat för mig) Ă€r lĂ€rarna helt ointresserade av en och man fĂ„r grundlĂ€ggande övningar som lika gĂ€rna kan googlas fram pĂ„ internet.
Funk-Homie Postat 28 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 28 augusti 2006 Jag har hört motsatsen; att lÀrarna Àr vÀldigt pedagogiska och att man fÄr insperation av andra musiker. Dessutom Àr det ju en en hÀftig upplevelse att vistas i hollywod!
RoBERT Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 ja sjÀlva grejen Àr ju att skapa kontakter nÀr man Àr dÀr.. vill man komma fram i business sÄ Àr det ju en av stÀderna man bör befinna sig i. Jag ska förhoppningsvis kolla in Nashville i framÄt jul eller strax efter nyÄr. =) Hoppas fÄ lite kontakter pÄ Hollywoodsidan oxÄ. Glöm inte att det finns fler utbildningar Àn MI... Till exempel LA Recording School... Den har jag kikat pÄ ett tag. kommer inte ihÄg vad den kostar, men jag kan kolla upp det om nÄn e intresserad.. =)
Funk-Homie Postat 29 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 29 augusti 2006 Hittade Àven detta; http://www.lamusicacademy.com/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.