Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag tÀnkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter.

Vore kul att Äka tillsammans med nÄgon med liknande planer.

VÀrldsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu

Redigerat av Funk-Homie
Annons
Postat

Vilken skola pratar du om nu? MI?

Postat

Jag tÀnkte söka "Recording Engineer"-programmet pÄ MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick lÄna de ca 80'000 kronor som den 6 mÄnader lÄnga (korta?) utbildningen kostar.

Men det var tvÀr-nej frÄn csn. Ca 30'000kronor per halvÄr Àr max...

😆

Postat

VÀrldsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu

Encore programmet tilltalar mig;

MI’s non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MI’s various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MI’s unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid.

Postat (redigerat)

10 veckors Encore programmet verkar intressant! Tror den Àr överkommlig i pris.

MI’s non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MI’s various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MI’s unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid.

Jag har pratat med 2 bekanta som varit dÀr. BÄda sÀger att det Àr det bÀsta

de gjort och Ängrar det absolut inte.

LÀrarna lÀr vara proffsiga och man blir vÀl omhÀndertagen oavsett om man Àr nybörjare eller halvproffs.

Kolla in deras hemsida; http://www.mi.edu

Redigerat av Funk-Homie
Postat
Jag tÀnkte söka "Recording Engineer"-programmet pÄ MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick lÄna de ca 80'000 kronor som den 6 mÄnader lÄnga (korta?) utbildningen kostar.

🙁

Du mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ att CSN inte Ă€r en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. 😆

Postat

🙁

Du mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ att CSN inte Ă€r en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. 😆

Grejjen Ă€r att man fick lĂ„na sĂ„nna summor för ett par Ă„r sedan... Men dom har Ă€ndrat nu... Dom illrarna! 😆

Postat
BanklÄn dÄ?

Skulle jag ta ett banklÄn pÄ 80'000:- skulle jag fÄ börja betala typ nu... och dÄ blir det vÀl typ alladeles för dyrt per mÄnad ocksÄ...

Postat

Du fÄr en lika bra utbildning i Sverige till brÄkdelen av priset, det lovar jag dig. MI Àr inte lÀngre vad det var pÄ 80-talet. Kom in pÄ Vocal-programmets pro-linje men hoppade av illa kvickt. Inte Ängrat det en sekund!

Postat

Har kompisar som gĂ„tt MI och dom flesta menar att dom lika gĂ€rna hade kunnat sitta hemma och övat. Som jag fattar det sĂ„ fĂ„r man inte ut speciellt mycket av det om man inte redan ligger pĂ„ en vĂ€ldigt hög nivĂ„. Är man aktuell för en musikerutbildning pĂ„ nĂ„n av dom svenska musikhögskolorna, men hellre vill gĂ„ en utbildning med amerikanskt tradition Ă€r det sĂ€kert hur bra som helst, annars (som jag fĂ„tt det berĂ€ttat för mig) Ă€r lĂ€rarna helt ointresserade av en och man fĂ„r grundlĂ€ggande övningar som lika gĂ€rna kan googlas fram pĂ„ internet.

Postat

Jag har hört motsatsen; att lÀrarna Àr vÀldigt pedagogiska och att man fÄr insperation av andra musiker. Dessutom Àr det ju en en hÀftig upplevelse att vistas i hollywod!

Postat

ja sjÀlva grejen Àr ju att skapa kontakter nÀr man Àr dÀr.. vill man komma fram i business sÄ Àr det ju en av stÀderna man bör befinna sig i. Jag ska förhoppningsvis kolla in Nashville i framÄt jul eller strax efter nyÄr. =) Hoppas fÄ lite kontakter pÄ Hollywoodsidan oxÄ.

Glöm inte att det finns fler utbildningar Àn MI...

Till exempel LA Recording School... Den har jag kikat pÄ ett tag. kommer inte ihÄg vad den kostar, men jag kan kolla upp det om nÄn e intresserad.. =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.