Jump to content
Annons

ARP 2600


Debul

Recommended Posts

Någon som har provspelat på en ARP 2600???

Jag har fått lov om att köpa en för 9000 kr. Man har ju hört den, men aldrig sett den live eller provspelat den.

Tycker ni att det är värt pengarna??

Själv tycker jag det.

Drömde om den i natt..... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min moster har också haft en sån.

😕

Allvarligt talat så tycker jag inte det, inte för nio tusen. Jag hade en Axxe en gång som iofs var grym, 2600 har jag inte testat.

Kör du mycket fristående syntar eller?

Risken är ju att den bara blir stående, hur cool den än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag kör nästan bara fristående synthar, mest analoga som jag styr med en midi-CV konverter.

Att synthar blir stående är iof ett ganska vanligt problem. Har en Juno 2:a som jag knappt rört på ett år 🙁

Men ARP 2600 är ju The Beast Of Them All. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har provspelat på en ARP 2600???

Jag har fått lov om att köpa en för 9000 kr. Man har ju hört den, men aldrig sett den live eller provspelat den.

Tycker ni att det är värt pengarna??

Själv tycker jag det.

Drömde om den i natt..... 🙂

Det är en gammal synth och det är rätt mycket pengar -- men pengarna är ju Dina, så klart. Man vet ju dock inte hur länge så gammal elektronik håller. Å andra sidan är det ju en fantastiskt fin klassiker. Den användes av en massa folk på sjuttiotalet. Jean-Michel Jarre förstås och Wendy Carlos, Suzanne Ciani m fl. Hade jag haft pengar som gräs skulle jag själv bjuda på den!

Jag skulle vilja ha en virtuell emulering av den men att säga det till Dig är kanske som att svära i kyrkan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...