Jump to content
Annons

Stanleys nya soloplatta läckte ut


Hellpig

Recommended Posts

Saxat från Aftonbladet.se:

Kiss-sångaren Paul Stanleys nya soloalbum ”Live to Win” släpps inte officiellt förrän den 24 oktober. Men den har redan läckt ut på internet, och tusentals uppges ha laddat ner den på sina datorer.

Omnämns även på KISS Army Sweden bland andra siter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tråkigt. Jag undrar ju alltid vem det är som läcker ut... är det någon ljudtekniker eller. ibland får jag för mig att det är en ren pr grej. Men det är bara för att jag är konspiratoriskt lagd. Man kan ju undra hur många människro som har hela skivan i sin ägo 2 månader innan release... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

"tusentals har laddat ner den" Vad fan är det för en fd. kissmedlem som lär sälja ett par miljoner album runt om i världen ovaett hur dålig skivan är. Det här är pr på en sån hög nivå så att det är inte klokt... vad ska man kalla det för, propaganda? Nått sånt är det ju, och det osar lika jävla illa varje gång.

Vad fan gör det om folk börjar ladda ner låtarna i förskott? Bara gott för releasen, eller? På vilket sätt skadar det simons, jag kan inte tro att han bjuder på några större överraskningar på sin platta den här gången, heller, så det här är väl det enda dom kom på 😏

(Mina tankar bygger på att ALLA vet att skivan förr eller senare kommer att laddas ner, jag säger inget om jag är för eller emot kopieringen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt. Jag undrar ju alltid vem det är som läcker ut... är det någon ljudtekniker eller. ibland får jag för mig att det är en ren pr grej. Men det är bara för att jag är konspiratoriskt lagd. Man kan ju undra hur många människro som har hela skivan i sin ägo 2 månader innan release... 😳

PR på hög nivå är nog en GROV underdrift. Det är astronomiskt hög

nivån på den.

Först "Läcker" man ut den lite försiktigt och kollar läget.

Sen gapar man i pressen om det inte går fort nog...

När alla har uppmärksammat det hela håller man en

presskonfa och sen snabbt som ögat en release....

Och dom stackare som åker fast i Bodströmsfällan med

84syndrom åker på 10000tals kronor i böter. Så dom

tjänar nuförtiden "dubbelt" så mycket som innan

kopierings"branchen" la sig i..... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår platta (släpptes våren 2005) fanns också att ladda ner ca en månad innan release. Vi hade inte ens hunnit få våra personliga ex från vårt tyska skivbolag. Så vi fick ladda ner den själva för att höra om det var en "bra release". 😄

Jag misstänker starkt recencenter eller andra personer med liknande position för denna spridning. Oftast är det Promo-ex som läggs ut och de skickas ju ut en bra tid innan release till radio, tidningar etc.

ps. Vi blev smickrade att plattan låg ute. Men visst... det kändes ändå lite för jävligt efter allt arbete. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...