Jump to content
Annons

Anders - Sweet Jesus, it's feces


Jarnis

Recommended Posts

LÅTNAMN: Sweet Jesus, it's feces

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: Pop/synth

LÅTLÄNGD: 4:39

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,32 MB

STATUS: Skiss

Hej!

Behöver feedback ang ljuden (för "kalla"?)/mixningen/kompositionen.

Hur ska jag mixa för att gitarrerna ska kännas mer som en del av resten av låten?

Eller ska jag skippa gitarrerna och satsa mer på renodlad synthpop? Eller köra mer ackordgitarr a la New Order?

[Ny version 060830]

Anders___Sweet_Jesus__it__s_feces.mp3

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte för kallt, nej. Det passar låten. Kicken är lite väl ljudlig i mitt tycke.. iallafall när den kommer in. Virveln är kanske lite väl hög också. Jag tycker att gitarrerna passar in klockrent, det är trumpaketet som är problematiskt. Vidare saknar jag en basig basinsats. Det känns något lamt nu men det kommer en drivande basgång ta hand om.

Du har något riktigt bra på gång här, tycker jag. Vem ska sjunga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sisältää: Tack för lyssningen!

Jo, jag tycker nog också att kick och virvel är lite för framträdande. Samtidigt vill jag ha dem rätt så "pang! in your face". Men jag ska nog ta ner dem lite, och försöka få dem lite mer varierade.

Drivande basig bas. Jo, det vore nog på sin plats. Hade tänkt lägga vanlig bas, alltså en sån där med fyra strängar, men det verkar vara något glapp i min J&D som för övrigt brusar som rysk AM-radio. Har svårt att få till synthbasgångar.

Vem som tar hand om sången vetefan. Som "bandets" ende medlem ligger väl jag närmast till hands, men jag är nog inte rätt man för jobbet. Simon LeBon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att lägga sång på detta, annars blir detta mitt nästa projekt/offer för kapning. 😏

Diggar, men saknar en basgång!

Edit: Jag hade gärna hört refrängen direkt efter ovan nämnda parti med för hög synth...

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden: Ojdå, då får jag se till att spela in mina kraxningar. Vill ju inte bli kapad. Eller för all del, sjung gärna in något till det här om du vill slå ihjäl lite tid, det vore kul.

Håller på att laborera med basgång.

Refrängen direkt där - ja det är ingen dum tanke. Eller kanske inte "refrängen", men i alla fall biten med "klockan" som går på refrängens ackord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avskalat och redo för mer... Är allt jag kan säga. Du behöver en bra sångare/sångerska. Bra trummor. Bra beat. Du har koll på hur man ska

göra. Det som behövs är en mening och ett syfte med låten för att den ska

släppas lös. Bra gjort, Sök efter det som gör att du tycker det är det som är roligast av allt. Att göra färdiga låtar. Du kan göra färdigförpackat i framtiden som kan bli riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

conan: Låter det DM? Jo, det gör det nog. Blir lätt så när man är och nosar på synthpop med gitarrer.

Jejje: Ja, visst fan saknas sång. Har grymt svårt att komma på vettiga texter och snygga sångmelodier. Behärskar inte sång alls, så det är svårt för mig att "jamma" fram något bra. Ska höra om syrran kanske kan hitta på något bra.

spaceman: Färdiga låtar var det, ja. Det är svårt. Man håller på med något och så kommer en ny låtidé och man tappar fokus. Allt blir, i bästa fall, halvfärdigt.

[ny version 060830]

Inte så mycket nytt egentligen. Lite diskretare trummor, dock fortfarande något för dominerande? Lagt en simpel oktavbas på refrängen för att få lite botten där. Tagit bort en transportsträcka mot slutet av "låten". Och, just det, jag la lite auto-wah-wah på den "funkiga" gitarren efter refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...