Jump to content
Annons

Monitorstativ


i_smurawa (oregistrerad)

Recommended Posts

  • 11 månader senare...
Annons
Letar efter ett par monitorstativ till mina Behringer Truth 2030A monitorer. Har än så länge bara snubblat över de här:

http://www.thomann.de/thoiw5_quick_lok_bs3...d_prodinfo.html

Någon som har erfarenhet av ovanstående eller andra monitorstativ?

Jag behöver oxå monitorstativ! =) Hoppas nån vill ge tips...

Dom där quicklok ser bra ut, vet du om de e pris per styck eller per par?

Är fattig å behöver två stativ för under tusingen helst. Golvstativ, höj å sänkbara.

Till mina Event TR6 monitorer.

TIPS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar efter ett par monitorstativ till mina Behringer Truth 2030A monitorer. Har än så länge bara snubblat över de här:

http://www.thomann.de/thoiw5_quick_lok_bs3...d_prodinfo.html

Någon som har erfarenhet av ovanstående eller andra monitorstativ?

Jag behöver oxå monitorstativ! =) Hoppas nån vill ge tips...

Dom där quicklok ser bra ut, vet du om de e pris per styck eller per par?

Är fattig å behöver två stativ för under tusingen helst. Golvstativ, höj å sänkbara.

Till mina Event TR6 monitorer.

TIPS?

Jag letar också efter monitorstativ eller dylikt, kanske någon har tips om ett alternativ typ nått byggmaterial som man kan ställa under monitorerna.

Det viktigaste e ju att dom kommer i rätt höjd 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört med ett par sådana här ett tag och har varit nöjd med dem.

http://www.quiklok.com/catalog/?p=products...mp;sName=BS-336

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=5...amp;artno=73361

Efter ombyggnad så står mest i vägen, så jag kommer nog att sälja av dem. Såvida inte polaren skall ha dem i sin studio. Finns du i Skåne och vi kan komma överens om ett pris så går det bra att hämta i Lund. Skicka? De är rätt skrymmande...

Redigerat av Lee
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte 2 st bordsben av fyrkantsjärn, med en skruvplatta i ena änden och en benfot med bultgänga i den andra. Finns i en massa olika längder. Mina (45 cm) kostade typ 14.95/st på Bauhaus.

Skruvplattan sattes fast i arbetsbordet (benet uppochner). På ovanänden skruvade jag fast en 18 mm träskiva, lagom stor för monitorerna.

Det blev förvånansvärt stabilt och mycket billigt. Men funkar naturligtvis bara om man vill höja monitorerna en bit över arbetsbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara att leta efter högtalarstativ i vanliga butiker.

www.hifiklubben.se har ett antal

annars är det bara att leta begagnat. finns en hel del bra till bra priser så 😆

Tycker inte att hifiklubben har så mycket bra, ofta är dom för korta eller för små då dom är gjorda för att stå brevid tvn och låta bra när man sitter i soffan.

Jag har också letat mycket begagnat men det är faktiskt ganska ont om användningsbara monitorstativ 😉

Tyvär!

Link to comment
Dela på andra sajter

K&M brukar göra bra prylar, så de fungerar säkert bra - men glöm inte att lägga dämpkuddar mellan monitorerna och stativen, så att vibrationerna inte går ner och skapa resonanser i stativen - och vidare i golvet...

Link to comment
Dela på andra sajter

K&M brukar göra bra prylar, så de fungerar säkert bra - men glöm inte att lägga dämpkuddar mellan monitorerna och stativen, så att vibrationerna inte går ner och skapa resonanser i stativen - och vidare i golvet...

Jo då, kör bara stativ från K&M, du vet möjligen inte om ovannämda stativ har ett pris per styck eller per par 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

K&M brukar göra bra prylar, så de fungerar säkert bra - men glöm inte att lägga dämpkuddar mellan monitorerna och stativen, så att vibrationerna inte går ner och skapa resonanser i stativen - och vidare i golvet...

Jo då, kör bara stativ från K&M, du vet möjligen inte om ovannämda stativ har ett pris per styck eller per par 🙂

Jag tror att det är styckpris.

Samma stativ hos TTS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...