Jump to content
Annons

Var hälsade


Tobiah

Recommended Posts

Hej alla!

Jag är en självlärd TV-spelsskadad musiker som älskar sjungande talsynteser och lo-fi elektroniska ljud. Jag har skapat musik sedan 91 fast då med Amiga 500 och Protracker. Numera använder jag ju PC, fast jag kan inte riktigt släppa ljuden från Game Boy, C64 med mera.

Till exempel så använder jag Game Boy med ett program som heter LSDJ och blandar det med moderna ljud för att få det mer lyssnarvänligt.

Just nu håller jag på att producera musik till en amerikansk sci-fi film, och drömmer om alla filmer jag kommer göra musik till i framtiden. Tidigare har jag gjort musik till teaterföreställningar så jag har lite erfarenhet av att lägga musik och ljud till scener.

För er som är intresserade, ni kan lyssna på musik jag gjort tidigare på min hemsida. http://www.tobiah.tk

Lev väl!

-Tobiah

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välkommen hit!!!

EDIT:

Själv så har jag problem med att släppa soundet från "moraharpan" från 1500-talet 😮 spanan in HÄR!!!!

Jag tycker att det hade varit intressant att blanda TV-spels ljud med "moraharpan". Det är när man bryter mönstret som man skapar något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick med: 20-March 05
DOH! Då var det inte så konstigt längre... 🙂

Hoppas du blir mer aktiv nu. 11 inlägg på 17 månader är inte mycket att hänga i granen. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick med: 20-March 05
DOH! Då var det inte så konstigt längre... 🙂

Hoppas du blir mer aktiv nu. 11 inlägg på 17 månader är inte mycket att hänga i granen. 😮

Ja det är sant att jag inte varit så aktiv. Men jag har insett mina fel och brister och kommer justera detta. Studios forum är faktiskt ett av de bästa som finns, tycker jag. Eftersom jag inte skrev någon presentation innan så tänkte jag att det var lika bra att få det gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit!!!

EDIT:

Själv så har jag problem med att släppa soundet från "moraharpan" från 1500-talet 😳 spanan in HÄR!!!!

Jag tycker att det hade varit intressant att blanda TV-spels ljud med "moraharpan". Det är när man bryter mönstret som man skapar något nytt.

Det är bara att höra av sig, eller PM:a 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick med: 20-March 05
DOH! Då var det inte så konstigt längre... 🙂

Hoppas du blir mer aktiv nu. 11 inlägg på 17 månader är inte mycket att hänga i granen. 🙂

Ja det är sant att jag inte varit så aktiv. Men jag har insett mina fel och brister och kommer justera detta. Studios forum är faktiskt ett av de bästa som finns, tycker jag. Eftersom jag inte skrev någon presentation innan så tänkte jag att det var lika bra att få det gjort.

Det här både roar och oroar mig.

Du skriver 10 inlägg på över ett år och det räcker gott för att jag ska minnas och känna igen ditt namn och avatar.

Hemskt att inse... Återigen en signal på att jag brukat för mycket tid i det här forumet 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...