popelipop Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Kan någon vänlig själ förklara hur man lägger ut en låt för lyssning här på forumet
Linkowich Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Gå in på File - Export - Audio Mixdown Välj ett filnamn och ett format (tex mp3, 192 kbps, 44.1 khz, stereo). Kör. Lycka till!
Hellpig Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Somliga rekommenderar WinLame för att skapa MP3-filer och efter att ha testat (idag!) är jag benägen att hålla med om att den gör ett bättre jobb än Cubase. Audio mixdown till en wav-fil, öppna sedan den i WinLame och konvertera.
Bebopkeys Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 (redigerat) Finns till och med en grej som heter Lamedrop som man kan "drag and drop" en wave-fil till och få en mp3:a! Kanon tycker jag!!!!!!!!!!!!!!! Gör en wave-fil i Cubase (export audiomixdown) , kör drag and drop till lamedrop! vips har du en mp3. Redigerat 5 augusti 2006 av Bebopkeys
Fredrik Karlsson Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Var får man tag på Lamedrop ? http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Au...medropXPd.shtml De flesta tycker att Cubases mp3 kodare suger. Själv har jag ingen aning har aldrig använt den utan kör med Lamedrop.
Woxxy Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 personligen så använder jag en liten batch-fil som jag skrivit själv när jag vill omvandla från wav till mp3: @echo off @echo Normalizing... @"normalize0253\normalize.exe" %1 @echo Compressing... @"razorlame115\lame.exe" --alt-preset standard %1 @echo All done! Spara detta i en fil som heter compress.bat eller något liknande, sen är det bara att dra .wav-låten till batch-filen och låta den komprimera. Fördelen med min batch-fil är att den normaliserar ljudet innan den görs om till mp3. Länksamling: Normalizer (CLI) LAME (CLI)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.