Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter på ett MX8000 som har två stycken hörlursutgångar. Vi repar i dagarna med hörlurar och är tre stycken. Eftersom vi bara har två hörlursutgångar löste jag det med att koppla en AUX Send till ett annat mixerbord som hade en hörlursutgång och fick därmed tre anslutna. Nu är det tänkt att vi ska vara 4 stycken. Jag är inte helt inne på MX8000bordet än. Är det någon som vet om det finns någon stereoutgång jag kan använda till att koppla på ett par till hörlurar eller något annat knep utan att behöva löda/köpa en kabel?

Annons
Postat

Har du likadana hörlurar, så kan du ju koppla en vanlig grenkontakt och koppla in två lurar på samma utgång. Sådana finns nog hos alla hemelektronikaffärer eller Clas Ohlson, Kjell & Co och liknande...

Har du olika lurar, så finns risken att det blir starkare i en och svagare i en - och då kan det bli lite knepigt att hitta lagom volym till båda... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.