Jump to content
Annons

Recommended Posts

R_ett (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Blir alltid lika ledsen i ögat när jag ska importera en trumloop från FL till Cubase.

Det är nämligen så att om min trummloop inte går "boom bap boom bap" i helt symetrisk följd har cubase bestämt sig för att hitta på eget bpm som inte stämmer överens med verkligheten. T.e.x så blir en 4 bars trummloop 3½ bar, och det funkar ju inte, inte till min musik hursomhaver.

Dessutom ändrar Cubase bpm i trummloopen när jag ändrar Bpm i Cubase. Har läst igenom Studios egna handbok om Cubase utan att finna svar. Jag vill inte vara ledsen längre, hjälp mig?

Adjö mina vänner.

Redigerat av R_ett
Annons
Postat

Kanske skall du använda Beatkalkulator i Cubase o leta upp tempot på Beatet om du inte redan gjort det?

Annars har du kanske automatisk Quantisize inställt i Cubase??

(Kan inte komma på nåt annat just nu)!

Postat

Märkligt. Cubase ska ju inte ställa in ett räkna ut BPM'en på en loop om man själv inte vill att den ska göra det.

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.