Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

knorkplus.jpg

Börjar rent visuellt. Ska försöka knÄpa ihop en ljuddemo sÄ smÄningom. Den Àr inte kompatibel med den gamla knorken (Dvs presets etc). Men lÄter Ä andra sidan bÀttre och Àr mycket CPUsnÄlare.

Ligger runt 1% pÄ min AMD 1300 768mb ram. StillastÄende. Maxar pÄ 20% vid ackord och krÀvande presets.

EDIT: LĂ€gger till lite stats

2 Oscillatorer (Sine, Saw, Ramp, Triangle, Pulse, vitt/rosa brus)

2 Filter (Liknar de som sitter i Model E)

2 Assignbara Enveloper

ADSR

2 Synkade LFOer

2 Osyncade LFOer (med 2 LFOer under som styr bredd och hastighet)

LFOerna kan skickas till 3 olika destinationsgrupper: Oscillator, Filter och Master. Under varje kan de kontrolllera olika parametrar. Man kan Àven skicka LFOerna till tvÄ destinationer. Oscialltor och Filter, Filter och Master och Oscillator och Master.

Det var lite korta fakta.

Redigerat av Neko
Annons
Postat (redigerat)

FÄr se hur gratis denna blir (kommer inte kosta mer Àn typ 25-50 spÀnn om den kommer kosta nÄgot). HÄller pÄ att försöka ordna lite saker. Gör om inte annat en demoversion.

Kan tillÀggas att den Àr helt nybyggd och de enda likheterna den har med Knork (1) Àr tanken bakom LFOerna. Knork + Àr en helt ny konstruktion.

Gjorde en liten

. Inget enormt, men visar nÄgra av ljuden i alla fall. Trummorna kommer frÄn Drumatic. Inget EQande, inga effekter what so ever, bara Knork rÀtt igenom. AnvÀnde 9 stycken till denna lÄten. Den visar egentligen ganska lite av vad man kan göra, men den fÄr duga sÄ lÀnge.

ÅterstĂ„r lite finputsning pĂ„ den för att den skall vara helt fĂ€rdig. Döpa alla reglar pĂ„ det programmĂ€ssiga planet, sĂ„ att man enkelt kan automatisera den. Kanske ytterligare lite optimering med hjĂ€lp av andra duktiga syntmakare (pekar pĂ„ majken), samt Ă€ndra nĂ„gra smĂ„buggar.

Redigerat av Neko
Postat (redigerat)

Tack vare lite optimeringar (bockar och tackar för hjÀlp) sÄ Àr Knorken nere i 1-3% StillastÄende och toppar pÄ 12% pÄ riktigt krÀvande presets och ackord. TyvÀrr förstördes rÀtt mÄnga av mina tidigare presets i omstruktureringen, sÄ jag gör nya allt eftersom.

Finns det önskemÄl om att ha CC vÀrden för alla parametrar? Kan gÄ att ordna, men tar lite extra tid.

Nytt i Knork+

* EQ / Bassboost (EQ on = Bassboost, EQ+Mult(iply) ger en ökad EQ skala)

* Ökat antal destinationer för LFOerna och Enveloperna.

* Tagit bort massa brus generatorer. kommer sÀtta in 1 form av brus pÄ oscillatorerna sÄ smÄningom.

Nytt skin med, lite snyggare Àn det första, och innehÄller lite andra funktioner. NÄgra grafiska buggar med texten, men det kommer.

KnorkPlusLarge.jpg

Redigerat av Neko
Postat (redigerat)

Demoversion finns att testa HÄR

Den har ett Äterkommande kort brus (sÄ som demos brukar ha). Som sagt, demo och den Àr inte 100% fÀrdig, men nÀra pÄ. I övrigt innehÄller den allt som den riktiga versionen innehÄller.

Redigerat av Neko
Postat

Ingen som vill testa demon? (se lĂ€nk i posten ovan) 🙂

puszel (oregistrerad)
Postat

testar gĂ€rna 🙂 diggar den förra knorken (vet inte varför jag har den?) kanske varit med pĂ„ en studio cdrom?

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Domo Orogato, Neko!!! đŸ˜†đŸ˜±

Postat

Vassegoa. Om ni kan ge mig lite presets, sÄ kan jag vara generös nog att ge donatorerna access till den fulla versionen (och eventuella updateringar).

Skriv gÀrna in vad ni saknar. Funderar pÄ att lÀgga in lite effekter pÄ den, det kommer dock kosta lite CPU, men det kanske ni tÄl?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.