Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

🙂😮😮

Då förstår jag att Lådan inte orkar städa.

Schysst med en fyra meter lång soffa också.

Annons
Postat
Funderar på om inte det blir lite skumt ljud i allkoven, då det är ett litet utrymme på typ 2x4meter typ, menar att ljudet lär studsa mellan väggarna lixom.

om ditt sovalkov är på 2x4 meter så borde din matta vara på åtminstone 40 kvadrat och rummet på någonstans mot 120m2.

ingen dum 1:a.

JOmen okey då.. överderv lite då. Djupet är typ 1meter och bredden 2 då. haha

Postat
Ett litet försk på skiss då:

Fasen Lådan... Aspirerar du på att bli inredare eller...? 😉

haha.. ja givet:P

TomasH (oregistrerad)
Postat

Jimpa, Äggkartonger o Egen musikhörna!

1969 (tror jag det var) var jag en av de kanske max. 200 som såg Jimi Hendrix första konsert i Sverige. Lokalen hette Jump-In o låg inne på Grönan i Sthlm (ungefär där Spökhuset ligger nu). Och Draget va enormt. Efter konserten slet jag o en kompis ner en av Grönans orginalaffischer med Jimpa i typ 2*4 meters-format. Vill minnas att den var uppklistrad på masonit så vi fick bryta den i två delar för att få med den hem på tunnelbanan.

Nu var jag taggad, och dan efter skulle det byggas ett musikrum i mitt lilla pojkrum i Farsta. Den enorma Jimpa-blaffan spikade(!!!) jag upp på ena väggen och dom andra väggarna limmades upp(direkt på tapeterna) med ÄGGKARTONGER från golv till tak.

(jag minns det som min egen idé, men hade säkert hört tipset från nån slipad lirare...). Sen körde jag Purple Haze, Mary och All Along the Watchtower ända tills morsan kom hem. Hon blev tokrasande och ville i princip slå ihjäl mej när hon såg "musikrummet". Det luktade säkert konstigt också, men det sa man bara att det var rökelser. Sen var det lugnt på den fronten. Det här var ju typ 35 år sedan!

Åsså läser jag till min glädje/förskräckelse att ni fortfarande håller på med ÄGGKARTONGER!! Kul.

Men visst går världen framåt. Och själv har jag blivit 58 o farsa o nu sitter jag på fritiden o försöker meka ihop en home-studio i villan till äldsta dottern (12) som har ett eget rockband.

Här kan ni nog hjälpa mej med tips!!

Läget: Har en riktigt vass PC (dubbelprocessor, 400 GB HD, Firewire, USB 2 m.m.)

Har också installerat en M-Audio break-out box (MIDI In/Out, XLR, Teleingångar m.fl.). Har också ett fullstort keyboard med MIDI/Synth-röster (inkl MIDI In/Out).

Elgittarer och riktiga sångmickar finns, men misstänker att jag behöver nån form av pre-amp till mickarna??

Inspelning analogt/digitalt/MIDI funkar bra.

Programvara: Vi har testat ACID Music Studio 6, ACID Pro 6, Guitar Pro 5.

Måste vänta med mer komplexa program som Cubase och Logic, dottern måste själv kunna handha grejerna! Och hon verkar gilla att hålla på med loop-programmering för att skapa bra bakgrunder.

Fler bra tips här???

Hur går man vidare??? Tips på bra program i den här nivån??

Jag är helt ny på forumet. Ska titta runt o söka efter info här, men direkta tips tas tacksamt emot

Hälsar, THomas

Postat (redigerat)
Det luktade säkert konstigt också, men det sa man bara att det var rökelser.

haha:P

btw: Grymt välkommen!

Redigerat av Lådan
Postat
1969 (tror jag det var) var jag en av de kanske max. 200 som såg Jimi Hendrix första konsert i Sverige. Lokalen hette Jump-In o låg inne på Grönan i Sthlm (ungefär där Spökhuset ligger nu). Och Draget va enormt.

Han spelade på Högbo Bruk utanför Sandviken(där undertecknad bor) framför en ungefär lika stor skara 1967 vilket mig veterligen var den allra första konserten i Sverige. Jag var visserligen inte född då, men vidhåller i att jag har rätt 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.