Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tackar sist för den hjälp jag fick...har nu en till fråga...hallåer på att försöka få till samma tryck i låten som call on me och andra remix låtar... är det nån som har en anning om hur dom gör lägger dom nån sorts compressor över hela låten eller tar dom vissa partier dom lägger compressor över....hjälp mig 😆

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Sök Kjaerhus Classic Limiter och sätt den på masterkanalen. Dra i spaken. Återkom med noggrannare frågor när du har gjort detta OCH sökt på forumet.

Postat

Har inte en aning vilken låt du menar, eller om du menar masterings compressor.

För om det är mastering du menar så är det rätt så standard att använda sig av en multibandskompressor.

Har du Wavelab så prova den som följer med, kan få rätt så bra resultat med den.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Varken jag eller Bob använder multibandskompressor som någonslags "standard" i kedjan. Om jag gissar din kunskapsnivå utgående från din frågeställning kan jag rekommendera att hålla dig långt ifrån multibandskompressorer ännu en tid.

Postat
  musicomper sa:
dra mig baklänges den där multibands compressorn verkar bra har alldrig testat den

:rolleyes:

Du är ute efter sidechaining. Gör en sökning på forumet.

Postat

varför har så många blivit itutade att multibandskompression nu skulle vara något som man använder i masteringskedet,det här är en ny sjukdom som vi måste råda bot på,finns inget förtjänstfullt som springer ur dessa villfarelser om man är ute efter metoder att tillrättalägga slutmixen ytterligare (varför man nu skulle vilja det...)så använd hellre flera kompressore i led med ytterst lite i varje steg...finns flera metoder som man använde förr men det orkar jag inte dra nu... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.