Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

ANNAN FRÅGA LÄNGRE NER!

Hej alla glada!

Var ner igÄr pÄ 4sound och inhandlade EZ drummer.

Installerade det precis som jag skulle, la till det pÄ VST instruments.

Hittade alla ljud i arkivet, och tröck play och lyssnade pÄ dom.

Sedan nÀr jag skulle föra över ett ljud/beat? till Cubase SX 2 sÄ vart det som vÀntat.

Trummorna lÀt inte utan det vart pianoljud istÀllet.

Trodde jag var tvungen att skapa en ny midikanal men sÄ var det inte, och ovasett hur jag gjorde sÄ vart det pianoljud och inte trummorna som önskades.

NÄgon som har lösningen pÄ detta?

Tack för hjĂ€lpen 😳

Redigerat av B@kon
Annons
Postat

LĂ„ter som du inte stĂ€llt in rĂ€tt vart midi-out ska gĂ„ pĂ„ MIDI-spĂ„ret. VĂ€lj MIDI-spĂ„ret, och kolla sen pĂ„ panelen till vĂ€nster, dĂ€r du Ă€ven hittar bl.a. volymen och panoreringen. För att skicka midi-signalerna till EZdrummer mĂ„ste du i dĂ€r det stĂ„r Out vĂ€lja EZdrummer. Gör detta helt enkelt genom att klicka vid Out och vĂ€lj sedan EZdrummer. Det borde fixa problemet! 😳

Postat

Tackar tackar!

Nu fungerade det.

Roligt att nÄgot sÄ enkelt kan vara sÄ krÄngligt ÀndÄ.

Stog inget i manualen till ez drummer, men sak samma nĂ€r det fungerer 😆

Tack igen! 😳

Postat

Kanske kan fortsĂ€tta dĂ„ nu nĂ€r jag fĂ„tt ljud med ytterligare ett problem 😳

NÀr man lÀgger över en sampling sÄ Àr det ju bara en takt, men hur lÀgger jag flera efter varandra. Kan ju omöjligt behöva sitta CTRL C , CTRL V?

Tar tid samt att dom hamnar ju fel hela tiden.

Postat

lÀs om hur du arbetar med midi, i cubase manual, sÄ slipper vi skriva ytterligare en hÀr.

undersök gÀrna begrepp som "snap", "glue" etc. sen kommer du sÀkert fÄ trevlig med ditt program.

Postat (redigerat)

tjena.. "snap" funktionen ska du andvÀnda.. dÄ lÀgger dom sig i takt hela tiden... snap knappen finns nÀstan högst upp i mitten av cubase fönstret.. leta efer den och tryck in den..

Redigerat av mange_andersson
Postat (redigerat)

ja det fungerade faktiskt, sjyrre 😆

Dock sÄ gÄr det ju inte att Àndra nÄgot i efterhand, mitt i?

Man kan ju Àndra markören sÄ den hamnar i slutet pÄ en del, och dÄ hamnar dom rÀtt, men du kan inte fÄ markören att hamna mitt i efter en del?

Kanske förklarar lurigt 😄

Redigerat av B@kon
Postat

stax till höger om snap knappen finns en sorts rullgardins meny som det nu stÄr "bar" klicka pÄ den och Àndra till "beat" dÄ kan du lÀgga i mitten om du vill...

jag tror att det var detta du ville ha hjÀlp med... hehe

Postat

PÄ min stÄr det inte bar och beat, och ingen av dom som finns fungerar.

StÄr typ: Grids, Events och shuffle.

Jag kanske kollar pÄ fel stÀlle?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.