Jump to content
Annons

Nintendo


Oski

Recommended Posts

LÅTNAMN: Nintendo

ARTIST/GRUPP: Oski

GENRE: Retro

LÅTLÄNGD: 2.31

KOMPOSITÖR: Oski

PRODUCENT: Oski

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 2.31 mb

LÅTLÄNK: http://peak.sorkmos.com/Mp3or/Nintendo.mp3

En liten låt jag snickrat ihop. Endas midi, i cubase. Men när jag mixade ner den i mp3 så blev det lite låg inspelnings nivå. Jag är amatör i cubase så om nån kanske har nåt litet tips kanske?

Ni får gärna säga vad ni tycker också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr är jag ingen cubase-fanatiker, jag håller mig till FLStudio.

Låten var ju cool, riktigt psykedelisk nintendo-electro. Jag ser framför mig en introscen till nåt 8-bit NES fightingspel, där elaka skurkar kommer och rövar bort din flickvän. Eller nåt sånt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket program är bäst om man ska bygga midimusik tycker ni?

Man ska göra sin musik i det program man trivs bäst i, jag kan inte stå ut med ett program som jag inte gillar riktigt.

Jag personligen gillar Cubase mest av allt jag har provat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite mer variation?

Ackordmässigt känns det också som att det går att göra lite mer. När du går till det andra ackordet (H-moll ?) se till att alla instrument följer samma skala.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag vet att den kanske är lite enformig. men när det är tvspels musik kan det faktiskt va helt okej ibland att vara enformig, tycker jag iaf.

Dom där instrumenten som inte följer med, jag tyckte inte dom direkt hade några toner så jag brydde mig inte om dom. Kanske skulle gjort det ändå då.

Ja tror det var B moll eller nåt ja, är du en sån där jävel med absolut gehör? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hooo... mumsigt lät det här! Trelig låt som skapar mycket nostalgi hos mig. Låter lite som om den är knasigt panorerad dock. Mycket ljud i höger. Smått flummig efter runt 40s.

Som tidigare nämnt kanske lite variation skulle gå hem i melodin, inte bara lägga till och ta bort skumma effekter då och då.

Tack för trevlig lyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag vet att den kanske är lite enformig. men när det är tvspels musik kan det faktiskt va helt okej ibland att vara enformig, tycker jag iaf. 

Tja, visst, men ändå inte. Man ska ju ändå sitta framför den där banan i några timmar innan man klarar den, och då ska man ju inte hinna tröttna. 😕

Det brukar ändå vara mer varierat, är min erfarenhet. Och mycket melodier!

Möjligen brukar melodierna när man är hos en boss vara lite mer enformiga, men då loopar de ju efter 15-30 sekunder ungefär.

Dom där instrumenten som inte följer med, jag tyckte inte dom direkt hade några toner så jag brydde mig inte om dom. Kanske skulle gjort det ändå då.

Kanske det :rolleyes:

Ja tror det var B moll eller nåt ja, är du en sån där jävel med absolut gehör?  😆

Öhh...bra fråga 🙂 tror inte det, men man har väl hyfsad koll på att höra ackord och så... och så jämförde jag med min synth här bredvid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja ok då det är väl inte så jäkla bra att vara enformig då! 🙂

men jag hade ingen midikeyboard när jag gjorde den, jag och programmerade med musen, så jag var väl lat mest.

Jag ska tänka på det till nästa låt.

Jasså du fuskade med synten? då räknas det ju inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...