Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Detta kanske Ă€r helt sjĂ€lvklart för er, men jag som nĂ€stan bara hĂ„ller pĂ„ med hardtrance, hardhouse och psy sĂ„ jobbar jag sĂ€llan i andra BPM Ă€n 140, 148 och 155. Och det jag undrar dĂ„ Ă€r; vad Ă€r 'standard' Bpm'en för House och Hip-hop/rap? Har försökt mig pĂ„ en massa olika men kan aldrig reda ut mina beats 😆

Tackp Ä förhand!

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Du kan lÀgga dig pÄ 120-130 för House och för hiphop kan du lÀgga dig typ 80-110.

Ändra till det kĂ€nns bra bara? :rolleyes:

Postat
  MarcusRombo sa:
Du kan lÀgga dig pÄ 120-130 för House och för hiphop kan du lÀgga dig typ 80-110.

Ändra till det kĂ€nns bra bara? 😎

Det har ju aldrig kĂ€nnts bra :rolleyes: men nu nĂ€r jag har fĂ„tt denna vĂ€gvisning sĂ„ kanske det kommer kĂ€nnas bra iaf đŸ˜±

Postat

Strunta i vad som Àr standard och vÀlj ett tempo som passar det du vill förmedla. Det kan bli intressant om man bryter mot normen.

Postat
  SLC-trax sa:
Strunta i vad som Àr standard och vÀlj ett tempo som passar det du vill förmedla. Det kan bli intressant om man bryter mot normen.

Jo iofs, men jag ville bara fÄ lite riktlinjer.

Postat

HÄller med SLC-trax. Brukar inte Àgna sÄ mÄnga tankar pÄ BPM:et, vÀljer istÀllet ett som kÀnns bra.

• 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)
Postat
  SLC-trax sa:

Ofta vill man lÀra sig normen. NÀr man vÀl kan den sÄ Àr det roligare att bryta den!

Postat (redigerat)
  SLC-trax sa:

[offtopic]

Just det, det Ă€r du som gjort AMG-303 😉

Har den pĂ„ Amigan fortfarande nĂ„nstans tror jag 🙂

[/offtopic]

Förövrigt brukar vÀl standard house som nÄgon sa ligga runt 120-130 bpm, helst med lite shuffle.

/Daniel

Redigerat av D Vibe
  • 2 veckor senare...
Postat

Om man kör med midi Àr det ju lÀtt att bestÀmma sig sist - om man tar för stort vÀrde lÄter det spattigt, om man tar för litet blir det segt.

Brukar bli 2 enheter större vÀrde Àn det man anvÀnde vid utvecklingen av lÄten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.